• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

مجموعه اقدامات تحول‌آفرین بانک سپه در آستانه هفته دولت

  • کد خبر : 60769
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
مجموعه اقدامات تحول‌آفرین بانک سپه در آستانه هفته دولت
بانک سپه به عنوان یکی از بانک های مهم و تأثیرگذار در حمایت از طرح‌های کلان و ملی کشور، کمک به رفع مشکلات اقشار مختلف مردم به ویژه افراد کم برخوردار را همواره مدنظر داشته است. موضوع شفافیت عملکرد، برنامه‌ریزی برای اجرای اهداف بانکداری دیجیتال، مشتری‌مداری و همچنین استراتژی‌های فروش دارایی‌های مازاد بانکی را در دستور کار خود قرار داده است.

در سال جاری با هدف تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، تمرکز خود را بر حمایت از اهداف توسعه اقتصادی بنگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ به همراه اجرای برنامه‌های تسهیلات خرد و آسان که در قالب وام‌های تکلیفی دولتی انجام می‌شود را با جدیت و تلاش دنبال می‌کند. اهداف این بانک از طریق برنامه‌ها و انتقال تجربیات با دیگر اعضای شبکه بانکی در کشور تعیین شده است که خود نشان‌دهنده عزم راسخ مدیران بانک سپه در جهت اجرای صحیح و دقیق برنامه‌های می‌باشد.
افزایش سهم بانک از بازار پول، ارتقای ویژگی‌های بانک برای قرار گرفتن در تراز انقلاب اسلامی، افزایش بازدهی دارایی‌های بانک، مدیریت تعادل منابع و مصارف و همچنین ارتقای عملکرد بانکداری بین‌الملل از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار و مورد تأکید این بانک در سال جاری به شمار می‌آید.
بانک سپه برای بهینه شدن وضعیت بانکی و دادوستدهای برنامه‌ای و اطلاعات آماری سلسله نشست‌هایی را با مدیران دیگر بانک‌های کشور برگزار کرده است. همکاری فی‌مابین در حوزه‌های بانکی، هم‌افزایی بیشتر در حوزه‌های بانکی، ارائه خدمات، انتقال تجربیات مدیریتی و اجرایی بانک‌های یاد شده و ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه همکاری‌های اجرایی از جمله اهداف اعلام شده در این زمینه است.
نتایج حاصل از یک پژوهش نشان می‌دهد درک مشتری از مسئولیت اجتماعی بر رفتار مشارکت و شهروندی مشتری با توجه به نقش واسطه‌ای دلبستگی به برند عاطفی و نقش تعدیل‌کننده معنویت مشتری تاثیر دارد. بانک سپه در ماه مبارک رمضان و در قالب برنامه تلویزیونی «در پناه عشق» شبکه دو سیما، شرایط آزادی ۱۶۸ زندانی جرائم مالی غیرعمد را فراهم کرد. همچنین با توجه به نقش استراتژیک بانک سپه در محرومیت‌زدایی، ۱۰ مدرسه در مناطق محروم کشور به همت بانک سپه مورد ساخت و نوسازی قرار گرفت.
با توجه به ساختار تامین مالی و شکل‌گیری ساختار تسهیلات‌دهی با یک یا دو ضامن، جایگزینی آن با نظام اعطای تسهیلات براساس اعتبارسنجی فرایندی زمان‌بر خواهد بود و در یک دوره زمانی می‌تواند به‌تدریج سهم اعطای تسهیلات براساس اعتبارسنجی را از کل تسهیلات اعطایی افزایش داد.
طبق گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک سپه با کسب سهم از کل ۳۳٫۷ درصد از پرداخت تسهیلات بدون ضامن در کشور، رتبه نخست نظام بانکی را کسب کرد. بیشترین تسهیلات بدون ضامن توسط بانک سپه با ۵ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان برای ۱۹۵ هزار و ۹۷۷ فقره تسهیلات پرداخت شده است.
بر همین اساس بانک سپه به منظور ترویج روش قرض‌الحسنه و رفع هر چه بیشتر احتیاجات ضروری مشتریان خود، در قالب طرحی به نام «نگین مهر» به افراد واجد شرایط وام پرداخت کرده است. این وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی بانک سپه تحت شرایط ویژه‌ای به متقاضیان پرداخت شده است.
به گفته مدیرعامل بانک سپه، اجرای برنامه‌های طرح تحول راهبردی، تلاش برای یکپارچه‌سازی بانک، پیاده‌سازی و نهادینه کردن ساختار سازمانی جدید بانک باهدف بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان و همچنین به‌کارگیری ظرفیت‌های تمام شعب برای نقش‌آفرینی بیشتر در مسیر تحول بانک از برنامه‌های اولویت‌دار بانک سپه در سال۱۴۰۱ است.
بانک سپه طی چند سال اخیر با حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدکنندگان واقعی علاوه بر کمک به رشد اقتصادی کشور در مسیر تحقق بانکداری اجتماعی نیز گام برداشته است.
با توجه به اهمیت قائل شدن بانک سپه در برنامه‌های تعریف شده این بانک در زمینه‌های مسئولیت‌های اجتماعی، رضایت مشتری و حمایت از تولیدات در جهت توسعه اقتصادی و تسهیلات تکلیفی دولت، یادآور می‌شود که بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در کشور به ارزش ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به تازگی بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بانک سپه و هشت بانک عامل دیگر به‌منظور ریل‌گذاری و حرکت نظام تأمین مالی به سمت تولید و مشاغل کوچک و زودبازده کشور امضا شد.
نتایج یک پژوهش انجام شده از طرف دانشگاه تهران در ارزیابی عملکرد مناطق بانک سپه در استان‌های کشور در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک نشان‌دهنده میزان رضایت و اعتماد مشتریان این بانک نسبت به هدایت به سمت بانکداری الکترونیک و درستی فناورمحور بودن این بانک در حوزه بانکداری دیجیتال می‌باشد.
گفتنی است، بر اساس تحلیل و آنالیز حجم عظیمی از محتوای علمی و دانشگاهی کشور، بانک سپه در رتبه ۶ از نظر تعداد مقالات پژوهشی نوشته شده قرار دارد. بانک سپه علاوه بر رصد و پایش شرایط بازار پولی و مالی کشور قصد دارد با انجام اقدام‌های بهبوددهنده شاخص‌های کارایی، نوآوری و بهره‌وری همسو با اجرای طرح تحول راهبردی بانک سپه رشد مقرر را به‌صورت متوازن در ابعاد مختلف دنبال کند.

http://tejaratava.ir/?p=60769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.