• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

مجلس باید تسهیل کننده امور مناطق آزاد باشد

  • کد خبر : 18588
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
مجلس باید تسهیل کننده امور مناطق آزاد باشد
نماینده ادوار شهرستان آستارا در مجلس در دیدار با مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نقش مناطق آزاد را در توسعه اقتصادی کشور به ویژه در زمان تحریم ها بی بدیل توصیف کرد.

شاپور مرحبا، با تبریک انتصاب حمیدرضا مومنی به سمت دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: شهرهای مرزی و مناطق آزاد بهترین ظرفیت برای مقابله با تحریم های اقتصادی هستند.

ما در ایامی هستیم که برای فرار از شرایط سخت اقتصادی مجبور به مقاومت در برابر تحریم ها هستیم و مناطق آزاد در این عرصه می توانند نقشی بی بدیل را ایفا کنند.

او افزود: این شرایط ما را بر آن می دارد تا مجلس کمک کند تا به سمت تقویت هرچه بیشتر مناطق آزاد گام بردارد.

مرحبا خاطر نشان کرد: برخی تصور می کنند که مناطق آزاد صرفا محلی است که در آن تعداد محدودی کالا وارد و صادر می شود در صورتی که این مناطق ظرفیت های بسیار زیاد دیگری نیز دارند.

در راستای شناساندن این مناطق آزاد به نمایندگان مجلس و سایر افراد تاثیرگذار در این حوزه ضرورت دارد، تبلیغات گسترده ای پیرامون آن ها انجام شود تا این تصور اشتباه اصلاح شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس نیز در این عرصه برای پیشبرد اهداف کشور باید نقش تسهیل کننده را ایفا کند.

مجالس گذشته به خوبی توانستند در مناطق آزاد قشم و کیش تسهیل گری انجام دهند و در رونق آن ها همکاری کنند .

نماینده پیشین مردم استان گیلان در مجلس با اشاره به ضرورت توسعه اقدامات فراتجاری در مناطق آزاد اظهار کرد: امروز مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این ظرفیت را دارند تا سرمایه های پراکنده را سامان دهد و نقشی بسزا در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

این مناطق می توانند به یک منبع درآمد پایدار برای کشور بدل شوند و آبادانی را به همراه آورند.

مرحبا در پایان گفت: امروز ضرورت دارد تا تمرکز زدایی در دستور کار قرار گیرد و مدیران با حضور در نقاط مختلف کشور مشکلات را از نزدیک رصد و در راستای حل آن ها گام بردارند.

مدیریت فعلی مناطق آزاد نیز تجربه لازم در این عرصه را دارد و باید همین گونه اشراف و آگاهی در همه بخش ها وجود داشته باشد و این اصلی است که باید در همه سازمان ها مدنظر قرار گیرد.

http://tejaratava.ir/?p=18588

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.