• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

لزوم سیاستگذاری برای تعیین تکلیف مجوزهای فولادی، با هدف پایداری تولید و حفظ توازن

  • کد خبر : 52491
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
لزوم سیاستگذاری برای تعیین تکلیف مجوزهای فولادی، با هدف پایداری تولید و حفظ توازن

معاون طرح های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: سیاستگذاری برای تعیین تکلیف مجوزهای فولادی بدون پیشرفت فیزیکی و اجرایی جهت جلوگیری از برهم خوردن توازن، ضروری است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حسام مقدمعلی، در میزگرد بررسی چالش ها و فرصت های صنعت فولاد در سال ۱۴۰۱ (دوازدهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار) با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به مزیت های صنعت فولاد کشور نسبت به رقبای جهانی، ادامه مسیر برای توسعه فولاد با رعایت برخی الزامات و ملاحظات فنی و اجرایی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: مزیت ما در حوزه گاز موجب شد تا این مزیت را به سمت تولید آهن اسفنجی (DRI) سوق دهیم و درنتیجه، توسعه را براساس آن برنامه ریزی کرده ایم. کیفی سازی محصولات فولادی، اقدامی مطلوب است اما باید ظرفیت موجود را از نظر صادرات محوری و نیاز داخلی مورد توجه قرار دهیم.

معاون طرح های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با اشاره به اینکه برخی مجوزهای صادر شده هیچ تناسبی با رشد متوازن صنعت فولاد ندارد، تصریح کرد: بررسی ظرفیت موجود زنجیره فولاد با مجوزهای قابل تحقق نشان می دهد که این روند متوازن است اما صدرو مجوزهایی همچون تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام با پیشرفت فیزیکی آنها صفر این توازن را برهم می زند.

وی ادامه داد: چنین مجوزهایی نیازمند سیاستگذاری است تا قبل از مشکل آفرینی در حوزه های مختلف اعم از تامین مواد اولیه، انرژی و ….، بتوان چاره اندیشی کرد.

چشم انداز کم رنگ محصولات کیفی

مقدمعلی با بیان اینکه در چشم انداز ۱۴۱۰ برای صادرات محصولات فولادی باارزش افزوده (انواع ورق، محصولات آلیاژی و سوپرآلیاژی، ورق خودرو، ورق محصولات خانگی و غیره)، حداقل ظرفیت های صادراتی از جمله صادرات محصولات دیده شده است، گفت: واقعیت این است که در عمل، این ظرفیت ها چندان قابل به نظر نمی رسد.

http://tejaratava.ir/?p=52491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.