• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
8
دولت آبادی در نشست تخصصی تامین مالی طرح‌های پتروشیمی از طریق نظام بانکی:

لازمه توسعه صنعت پتروشیمی امروز‌ ۵۵ میلیارد دلار است/ می‌توانیم برای هر پروژه یک ‏ذی نفع واحد ایجاد کنیم

  • کد خبر : 47124
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۲۵
لازمه توسعه صنعت پتروشیمی امروز‌ ۵۵ میلیارد دلار است/ می‌توانیم برای هر پروژه یک ‏ذی نفع واحد ایجاد کنیم
مدیرعامل بانک ملت با اشاره به نیاز ۵۵ میلیارد دلاری پتروشیمی برای تامین مالی پروژه‌های این صنعت تاکید کرد که باید با ابزارهای نوین به این نیاز پاسخ دهیم.



به گزارش تجارت آوا به نقل از ستاد خبری سومین رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، رضا دولت آبادی در نشست تخصصی تامین مالی طرح‌های پتروشیمی از طریق نظام بانکی، گفت: ۸۰ طرح در صنعت پتروشیمی با حجم سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد دلار امروز وجود دارد که حدود ۲۶ درصد از این طرح ها مربوط به گروه صنایع پتروشیمی شرکت هلدینگ خلیج ‏فارس است.
وی تصریح کرد:اگر تمامی شبکه بانکی با تمامی امکانات و ‏ابزارها جمع شوند شاید نتوانند نیاز صنعت پتروشیمی کشور را تامین کنند و تخصیص دهند وحتما باید به سمت ابزارهای جدید و نوین برویم و همه ما به دنبال راهکارهای نوین و جدید هستیم که ‏بتوانیم‌از طریق آن بخشی از منابع مورد نیاز ابر صنعت پتروشیمی را فراهم کنیم.
مدیرعامل بانک ملت یکی از ابزارهای کارآمد برای تامین مالی صنعت را اوراق وکالت عنوان کرد و گفت: تامین سرمایه بانک ملت حدود ۱۰۰ هزار ‏میلیارد تفاهم نامه در بخش اوراق اجرایی دارد.
وی با اشاره به سخنان محسن رضایی در این نشست که به مشکل تحریم‌های داخلی اشاره کرد، اظهار داشت: یکی از مشکلات بانک‌ها در صنعت پتروشیمی، بحث تسهیلات تعهدات کلان است که می‌توانیم برای هر پروژه یک ‏ذی نفع واحد ایجاد کنیم.

http://tejaratava.ir/?p=47124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.