• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

قیمت سنگ آهن به اوج هشت ماهه رسید

  • کد خبر : 77829
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
قیمت سنگ آهن به اوج هشت ماهه رسید

قیمت سنگ آهن در پایان معاملات روز سه‌شنبه به دلیل خوش بینی مجدد سرمایه‌گذاران به بازگشایی اقتصادی چین، روند افزایشی داشت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عوارض معیار ۶۲ درصدی آهن وارداتی به شمال چین با ۱.۵۵ درصد افزایش به ۱۳۱.۵۷ دلار در هر تن رسید که بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۲۲ تاکنون است.

پرمعامله‌ترین سنگ آهن ماه مه در بورس کالای دالیان چین با ۳.۴ درصد افزایش به ۹۱۹ یوان (۱۳۳.۸۰ دلار) در هر تن رسید. پیش از این و از جولای ۲۰۲۱ بالاترین قیمت معامله شده در دالیان ۹۲۲ یوان بود.

بر اساس آمار منتشر شده گروه معدنی بی‌اچ‌پی چشم انداز تقاضا را در چین افزایش داد.

مدیرعامل این شرکت عنوان کرد: اعتماد بی‌اچ‌پی به اقتصاد چین از ابتدای سال تقویمی به دلیل وام‌های جدید، قیمت مسکن و بررسی احساسات تجاری افزایش یافته است.

او در یک گفت‌وگوی تلفنی عنوان کرد: خیلی چیزها وجود دارد که به ما اطمینان می‌دهد که شاهد شتاب در اقتصاد داخلی چین خواهیم بود.

آتیلا ویدنل مدیرعامل شرکت نویگیت کامودیتی در یادداشتی عنوان کرد: به نظر می‌رسد شاخه‌های شکننده بهبود تقاضای فولاد چین به آرامی در حال توسعه است چرا که داده‌های فرکانس بالای صعودی برای دومین هفته متوالی گسترش یافته است.

به گفته وی اگر این روند برای سومین هفته متوالی ادامه یابد – و اتفاق دیگری رخ ندهد – این مساله باید به تقویت خوش بینی مجدد در روایت بازگشایی چین ادامه دهد.

قیمت میلگرد در بورس آتی شانگهای ۲.۱، کویل نورد گرم ۱.۴، مفتول ۳ و قیمت فولاد ضد زنگ هم ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

http://tejaratava.ir/?p=77829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.