• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

قرارداد آتی نقره راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 15935
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
قرارداد آتی نقره راه‌اندازی می‌شود
به اطلاع کلیه سرمایه‌گذاران محترم معاملات قراردادهای مشتقه می‌رساند، قرارداد آتی نقره تحویل فروردین ماه ۱۴۰۰ از روز سه‌شنبه ۱۲اسفند ۱۳۹۹ راه‌اندازی می‌شود.

با هدف ارتقا ابزارهای مالی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع برای فعالان بازار سرمایه، بستر معاملات قرارداد آتی نقره در بازار مشتقه بورس کالا فراهم شده و کاربران می‌توانند از طریق کارگزاری مفید برای معاملات این قرارداد اقدام کنند.

معاملات قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی و با دوره پیش‌گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز می‌شود. پس از انجام حراج تک قیمتی راس ساعت ۱۰:۳۰ با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد.

قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار می‌گیرد.

بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجدداً همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

لازم به ذکر است کیفیت نقره تحویلی طبق مشخصات قرارداد منتشر شده توسط بورس کالا باید به صورت ساچمه بوده و دارای درجه خلوص حداقل ۹۹۹ باشد. همچنین حد نوسان قیمت روزانه این قرارداد، حداکثر ۵ درصد با توجه به قیمت تسویه روزانه روز قبل خواهد بود.

بهتر است بدانید برای گرفتن کد آتی باید هنگام مراجعه حضوری به شعب کارگزاری مفید، شناسنامه، کارت ملی و یک گواهی مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم) را به همراه داشته باشید. پیش‌نیاز گرفتن کد آتی، داشتن کد بورسی است. پس از انجام ثبت نام و تکمیل مدارک مورد نیاز، اطلاعات شما به بورس کالا ارسال می‌شود و بعد از تایید توسط بورس کالا، فرم‌های دیگری صادر می‌شود که مجددا برای امضای آن باید به شعبه کارگزاری مراجعه کنید.

http://tejaratava.ir/?p=15935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.