• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

قرارداد آتی مس کاتد، شنبه آینده در بورس کالا راه اندازی می شود

  • کد خبر : 40994
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
قرارداد آتی مس کاتد، شنبه آینده در بورس کالا راه اندازی می شود

مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از راه اندازی قرارداد آتی مس کاتد تحویل بهمن ماه ۱۴۰۰ از روز شنبه ۲۷ آذر ماه خبر داد.

به گزارش «کالاخبر»؛ در اطلاعیه بورس کالا به کلیه فعالان بازار قراردادهای مشتقه آمده است: قرارداد آتی مس کاتد تحویل بهمن ماه سال جاری از روز شنبه ۲۷ آذر ماه راه اندازی می شود و تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه قابل معامله خواهد بود.

قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی با دوره پیش گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی راس ساعت ۱۰:۳۰ با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوساتن قیمت روزانه ادامه می یابد.

قیمت پایه قرارداد آتی همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرآیند روز کاری بعد تکرار می شود.

دارایی پایه در این قرار داد مس کاتد و اندازه هر قرارداد ۱۰۰ کیلوگرم است. حداکثر حجم هر سفارش تا ۲۵ قرارداد در نظر گرفته شده و ساعت معاملات شنبه تا پنج شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۵ است.

حد نوسان قیمت روزانه در این قرارداد حداکثر تا مثبت و منفی ۵ درصد با توجه به قیمت تسویه روزانه روز قبل است. 

جریمه نکول قرارداد ۰.۱ درصد ارزش قرارداد براساس قیمت تسویه نهایی است. نحوه محاسبه قیمت تسویه نهایی نیز به صورت تئوریک و شامل قیمت یک کیلوگرم مس کاتد براساس قیمت نقدی اعلام شده در سایت بورس کالا راس ساعت ۱۵ آخرین روز معاملاتی ضربدر نرخ حواله دلار آمریکا براساس میانگین نرخ خرید و فروش سامانه سنا رای ساعت ۱۵ آخرین روز معاملاتی است.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنند:

https://www.imereport.ir/d/۲۰۲۱/۱۲/۱۳/۰/۲۸۷۷۷.pdf

به گزارش «کالاخبر»؛ از دیروز نیز وبینار “آشنایی با قرارداد آتی مس در بورس کالای ایران” به صورت آنلاین و رایگان در حال برگزاری است. براساس برنامه زمان بندی، برگزاری این کارگاه آموزشی امروز نیز صورت گیرفت و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری ادامه می یابد.

شرکت در این دوره رایگان بوده و مدرس آن محمد حقانی نسب رئیس اداره توسعه ابزارهای مالی بورس کالای ایران است.

حضور در کارگاه آموزشی از طریق مهمان و با داشتن لینک ورود به کلاس به آدرس های زیر مقدور است:

لینک ورود به کلاس روز سه شنبه:

https://lmsac.ime.co.ir/copper۳

لینک ورود به کلاس روز چهارشنبه:

https://lmsac.ime.co.ir/copper۴

http://tejaratava.ir/?p=40994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.