• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

قدردانی معاون اول رئیس‌جمهوری از شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان پیشتاز اقتصاد ایران

  • کد خبر : 74815
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
قدردانی معاون اول رئیس‌جمهوری از شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان پیشتاز اقتصاد ایران

معاون اول رئیس‌جمهوری در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران (رسم درست‌کاری) از مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان به‌عنوان مجموعه‌ای خوش‌حساب در زمینه مالیات و خوش‌نام در عرصه اقتصاد و همچنین عملکرد شفاف این شرکت قدردانی کرد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصادی با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی، صبح دوشنبه سوم بهمن، در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

 محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری، ضمن تقدیر از زحمات احسان خاندوزی طی یک سال گذشته، بیان کرد: وزیر اقتصاد خط سیر درستی را در جهت بهبود تعامل دولت و بخش خصوصی در پیش گرفته است. بزرگ‌ترین مشکل اقتصاد ما در حال حاضر، نه تحریم‌ها و نه مسائل مالی، بلکه عدم تقویت بهینه بخش خصوصی است. از ابتدای انقلاب و از زمان جنگ تاکنون هرجا که مردم پا به میدان گذاشته‌اند، مسیر به‌خوبی طی شده است، اما متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم در اقتصاد از ظرفیت بخش خصوصی به بهترین نحو استفاده کنیم.

مخبر اظهار کرد: حلقه مفقوده توسعه اقتصادی عدم تعامل مناسب میان دولت و بخش خصوصی است. همچنین بیش از ۱۱۰ طرح اقتصادی به ارزش بیش از ۹۰ میلیارد دلار وارد مرحله اجرا و سرمایه‌گذاری شده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری از عدم اعتماد متقابل میان دولت و بخش خصوصی به‌عنوان حلقه مفقوده توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: بزرگ‌ترین مشکل اقتصاد کشور تحریم‌ها و کمبود منابع مالی نیست، بلکه مشکل اساسی پیش روی اقتصاد کشور این است که از پیش از انقلاب اسلامی تاکنون نتوانسته‌ایم بخش خصوصی را آن‌طور که باید تقویت کنیم و به میدان بیاوریم.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز ضمن اشاره به فرایند اخذ مالیات در گذشته، بیان کرد: نظام پاداش و جزا نه‌تنها تاکنون به نفع تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نبوده، بلکه تسهیلگر فعالیت‌های سوداگری و مخل اقتصاد بوده است و باید این فرایند اصلاح شود تا مولدان اقتصادی ترغیب به فعالیت شوند.

وی افزود: فلسفه اصلی این‌گونه برنامه‌ها شناسایی و تشویق تولیدکنندگان است، چراکه از ابتدای دولت، رئیس‌جمهوری تأکید ویژه‌ای بر تسهیل و رونق‌بخش تولید داشته‌اند.

خاندوزی ادامه داد: اهتمام ما بر این است که کمترین وقت از فعالان اقتصادی در فرایندهای اداری گرفته شود، مراجعات حضوری را حذف و فرایندهای اداری و مالیاتی را کاملاً الکترونیکی کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه پس از دریافت لوح تقدیر تجلیل از پیشتازان اقتصاد ایران گفت:
توجه ویژه به شرکت‌های تأثیرگذار و مطرح ملی، یکی از رویکردهای اصلی دولت است

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در حاشیه همایش «رسم درست‌کاری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، مطرح کرد: از سال گذشته تاکنون یکی از دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی مانند فولاد مبارکه این بوده که متناسب با جایگاه و میزان تأثیرگذاری این شرکت‌ها، مسیرهایی برای تسریع عملیات اداری و مالیاتی‌شان فراهم شود.

وی افزود: شرکت‌هایی که نقش مؤثری در عرصه اقتصاد ملی دارند، باید بتوانند عمده زمان و انرژی خود را صرف طرح‌های توسعه و رونق تولید کنند و فرایندهای اداری تبدیل به عملیات فرساینده نشوند.

طیب‌نیا ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی که تعهداتشان در عرصه‌های مختلف قانونی را به‌خوبی انجام داده‌اند، باید با اعتماد بیشتری با آنان برخورد شود و برای تسریع در پیشرفت فعالیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌شان مسیرهای ویژه‌ای باز شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در برنامه امروز بر اساس ده‌ها شاخص و بین هزاران شرکت، ده مجموعه خوش‌حساب مالیاتی و خوش‌نام در عرصه اقتصاد شناسایی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند که فولاد مبارکه نیز یکی از آن‌ها بوده است. چنین برنامه‌هایی پیش‌درآمدی بر اقدامات مؤثر و امیدوارکننده‌ای است که مسیر عبور را برای فعالان اقتصادی تسهیل می‌کند و بر سرعتشان می‌افزاید.

طیب‌نیا اظهار امیدواری کرد: تأثیر مثبت چنین برنامه‌هایی را که در دولت سیزدهم در حال پیاده‌سازی است در عمل ببینیم و مدیران و فعالان اقتصادی بتوانند عمده وقت خود را صرف فعالیت‌های کلیدی و برنامه‌های تولید مجموعه خود کنند و روندهای اداری مانعی بر سر راه حرکت آنان نشود.

 تقدیر از مدیران واحدهای صنعتی فعال در حوزه ICT، دارو، پتروشیمی و… و رونمایی از طرح «تراز» که برای حمایت و تشویق از شرکت‌های خوش‌حساب و خوش‌نام بخش خصوصی تعریف شده است، از دیگر برنامه‌های ویژه این آیین بود.

گفتنی شاست این همایش با دعوت از ۲۰۰ شرکت خصوصی برگزار شد و از ۱۰ شرکت برتر تقدیر به عمل آمد. تقریباً تمام شرکت‌های حاضر در این همایش از بخش خصوصی انتخاب شدند؛ چراکه هدف از برگزاری آن تقدیر ویژه از شرکت‌هایی است که بدون ارتباط و یا کمک دولت، عملکرد مناسب داشته‌اند.

http://tejaratava.ir/?p=74815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.