• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

قائم مقام مدیرعامل بانک ملی ایران: نیروی انسانی متخصص و خلاق تعیین کننده قدرت و توان سازمان هاست

  • کد خبر : 56810
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
قائم مقام مدیرعامل بانک ملی ایران: نیروی انسانی متخصص و خلاق تعیین کننده قدرت و توان سازمان هاست

دکتر ابوالفضل نجارزاده قائم مقام مدیرعامل بانک ملی ایران در آخرین روز از چهارمین نشست هم اندیشی متولیان سرمایه انسانی بانک ملی ایران با بیان این که مزیت رقابتی سازمان‌ها در دنیای کنونی، وجود نیروی انسانی متخصص و ماهر با تکیه بر دانش است، اظهار داشت: نیروی انسانی خلاق، نوآور و متخصص در همه سازمان ها تعیین کننده توان و قدرت سازمان هاست.

به گزارش تجارت آوا به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر نجارزاده در این همایش که با حضور مدیران ارشد، اعضای هیأت عامل و مسئولان واحدهای راهبری امور سرمایه انسانی ادارات امور شعب استان ها، تهران و شعب مستقل برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: وجود نیروی انسانی پویا و خلاق در همه سازمان ها از جمله در نظام بانکی کشور و به خصوص در بانک ملی ایران که پیشانی نظام بانکی کشور محسوب می شود این موضوع بسیار با اهمیت است و در این زمینه بانک ملی ایران باید در جهت رشد و ارتقای نیروی انسانی خلاق، در یک کارگروه تخصصی با برنامه ریزی های لازم و راهکارهای اساسی اقدامات لازم و ضروری را انجام دهد.
 وی توسعه سرمایه انسانی را یکی از مهم ترین اهداف راهبردی سازمان های توسعه یافته برشمرد و گفت: در عصر حاضر نیروی انسانی کارآمد و خلاق تعیین کننده قدرت و توان رقابتی سازمان هاست و اگر بپذیریم که منابع انسانی، با ارزش ترین سرمایه هر سازمانی محسوب می شود، باید در جهت حفظ و نگهداری، مراقبت و مدیریت بهتر آن تلاش کنیم.
وی با اشاره به نقش و جایگاه بانک ملی ایران در کشور خاطرنشان کرد: برای شناسایی افق های پیش رو و افزایش بهره وری و همچنین تزریق پویایی به کارکنان می توان با راهبری و با کمک صاحب نظران علم مدیریت منابع انسانی یک برنامه کوتاه و بلند مدت را ترسیم کرد.
نجارزاده با تاکید بر این که همه کارکنان بانک در صف و ستاد باید برای رسیدن به اهداف و تکمیل زنجیره ارزش نقش موثر و بسزایی ایفا کنند، گفت: معتقدم خط مقدم رشد و توسعه بانک واحد منابع انسانی در همه استان ها است که باید برای تکمیل زنجیره ارزش همگی تلاش کنیم.
قائم مقام مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که با یک سازو کار مناسب باید توسعه فردی و مسیر شغلی همه همکاران در سراسر کشور در همه ارکان سازمان ساماندهی و سازمان دهی شود، گفت: سه پارادایم جذب، نگهداری و توسعه نیروی انسانی بسیار مهم است و باید با برنامه ریزی دقیق و صحیح این سه پارادایم را توسعه دهیم.
وی در ادامه توسعه و بالابردن قابلیت های کارکنان با آموزش را در سازمان های خدمت رسان و پاسخگو لازم و ضروری دانست.
وی در بخش دیگری از سخنانش در ادامه این نشست تعلقات سازمانی را با اهمیت خواند و گفت: کاهش تعلق و تعهد سازمانی موجب کاهش بهره وری خواهد شد که مدیران باید به این موضوع بیش از پیش توجه کنند.
نجارزاده با اشاره به این که فرهنگ سازمانی و جانشین پروری در بانک نیازمند توجه بیشتر است گفت: ما تمام تلاش خود را برای جذب، نگهداشت، توسعه و به کارگیری نیروی انسانی توانمند، خلاق و کارآمد به کار می گیریم تا با در اختیار گرفتن این مزیت رقابتی آینده ای درخشان را بسازیم.
در ادامه این نشست تخصصی محمد نجف زاده معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو بانک ملی ایران همکاری گسترده همه کارکنان در سراسر کشور برای کمک به تبلیغ و ترویج  محصولات و خدمات بانک را خواستار شد .
وی خاطرنشان کرد: تک تک کارکنان، عضوی از بانک هستند وعملکرد آنها موجب تکمیل زنجیره ارزش در بانک خواهد شد که می تواند در سود نهایی موثر باشد.
نجف زاده ارائه بسته های پیشنهادی، بهبود فرآیندها و ساختارهای منابع انسانی را در ایجاد انگیزه با اهمیت دانست.
فرهاد معقول عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی بانک ملی ایران نیز در ادامه این نشست گفت: در تلاشیم تا با ارائه راهکارها و روش هایی نوین، مسیر شغلی و سطح رفاه همکاران را توسعه و افزایش دهیم.
وی در ادامه با توجه به استراتژی های تعیین شده در برنامه راهبردی سال جاری تصریح کرد: در راستای افزایش کیفیت و بهره‌وری، ارتقای فرهنگ سازمانی، افزایش مدیریت موثر امور کارکنان و ایجاد انگیزه در همکاران، گام هایی بزرگ و اثربخش برداشته خواهد شد.
در پایان این نشست، مسئولان واحدهای راهبری امور سرمایه انسانی ادارات امور شعب استان ها و شعب مستقل ضمن تبادل نظر و گفت و گو و همچنین بیان مسائل و دیدگاه های خود با مدیران ارشد بانک، پیشنهادهای خود را برای انجام بهتر امور ‏ارائه دادند.
 همچنین تمامی مسئولان واحدهای راهبری امور سرمایه انسانی ادارات امور شعب استان ها، تهران و مستقل در راستای تلاش ها و عملکرد مطلوب با اهدای لوح تقدیر شدند.

http://tejaratava.ir/?p=56810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.