• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
3
مدیرعامل فولاد مبارکه در جریان برگزاری اجلاس مدیران ارشد معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی:

فولاد مبارکه و صداوسیما برای امیدآفرینی در جامعه رسالت مشترکی دارند

  • کد خبر : 86825
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
فولاد مبارکه و صداوسیما برای امیدآفرینی در جامعه رسالت مشترکی دارند
مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه فولاد مبارکه و صداوسیما برای امیدآفرینی در جامعه رسالت مشترکی دارند، گفت: تلاش دشمن بر این است که مردم، جوانان و نخبگان ما از ماندن در کشور و کارکردن برای این آب‌وخاک ناامید شوند، اما یکی از دستاوردهای کشور که می‌تواند در اقتصاد و صنعت کشور مؤثر باشد و برای جامعه شور و نشاط ایجاد کند، فولاد مبارکه است؛ بنابراین رسالت فولاد مبارکه و رسانه ملی این است که این دستاوردها را برای جامعه به‌خوبی تبیین کنند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در جریان برگزاری اجلاس مدیران ارشد معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای فولاد مبارکه در عرصه‌های مختلف و قدردانی از تلاش‌های تمامی تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی به‌ویژه رسانه ملی اظهار داشت: به‌جرئت می‌توان گفت در حوزه تولید، اشتغال‌زایی، نوآوری و فناوری، بومی‌سازی، اشتغال‌زایی، توجه به محیط‌زیست، توسعه ورزش و تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی، اجرای طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری و تولید انرژی پاک، شرکتی مانند فولاد مبارکه در کشور سراغ نداریم.

وی فولاد مبارکه را دانشگاه علمی و عملی دانست و تصریح کرد: تمامی افتخارات کسب‌شده در این شرکت به مدد نیروی انسانی توانمند و باارزش حاصل شده است و امروز شاهدیم که دشمن با تمام قوا در تلاش است به سازمان‌هایی مانند فولاد مبارکه که مولد و منشأ امید و نشاط در جامعه‌اند، ضربه بزند.

تلاش دشمن بر این است که مردم، جوانان و نخبگان ما از ماندن در کشور و کارکردن برای این آب‌وخاک ناامید شوند
طیب‌نیا با اشاره به اینکه فولاد مبارکه و صداوسیما برای امیدآفرینی در جامعه رسالت مشترکی دارند، گفت: تلاش دشمن بر این است که مردم، جوانان و نخبگان ما از ماندن در کشور و کارکردن برای این آب‌وخاک ناامید شوند، اما یکی از دستاوردهای کشور که می‌تواند در اقتصاد و صنعت کشور مؤثر باشد و برای جامعه شور و نشاط ایجاد کند، فولاد مبارکه است؛ بنابراین رسالت فولاد مبارکه و رسانه ملی این است که این دستاوردها را برای جامعه به‌خوبی تبیین کنند.

وی افزود: فولاد مبارکه به‌واقع برای مردم و نظام افتخارآمیز است. این مجموعه با در اختیار داشتن زنجیره کامل تولید، ارزش‌افزوده قابل‌توجهی برای کشور به همراه داشته و دارد؛ ازاین‌رو باید ضمن حفظ این دستاوردها، آن‌ها را به‌خوبی اطلاع‌رسانی کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در پی حمله سایبری به این شرکت و برخی مباحثی که در پی تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه مطرح شد، بسیاری از افراد آگاهانه و ناآگاهانه با دشمنان هم‌مسیر شدند و متأسفانه در زمین دشمن بازی کردند.

رسانه ملی می‌تواند با اطلاع‌رسانی دستاوردهای کشور ازجمله فولاد مبارکه در مسیر نشاط‌آفرینی و آگاهی جامعه بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کند
وی با تأکید بر اینکه رسانه ملی می‌تواند با اطلاع‌رسانی دستاوردهای کشور ازجمله فولاد مبارکه در مسیر نشاط‌آفرینی و آگاهی جامعه بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کند، ادامه داد: همچنان که مقام معظم رهبری بارها بر موضوع نشاط‌آفرینی در جامعه تأکید فرموده‌اند، باید در نظر داشته باشیم نشاط‌آفرینی در جامعه وقتی نفوذ می‌کند که دستاوردهای حاصل‌شده به مردم و به‌ویژه جوانان نشان داده شود. این امر ازاین‌جهت مهم است که مردم ما مطلع می‌شوند چه کارخانه‌هایی در حال کار و چه محصولاتی به دست فرزندان این مرزوبوم در حال تولید است؛ به‌عنوان‌مثال، وقتی مردم متوجه شوند ۱۴ محصول جدید در فولاد مبارکه به دست کارشناسان داخلی و بدون حضور حتی یک نفر از کارشناسان خارجی تولید شده است، به‌یقین برای آن‌ها نیز غرورآفرین خواهد بود و یا اینکه وقتی مردم آگاه شوند خطوط تولید شرکت با استفاده از دانش فنی کارشناسان داخلی برای تولید محصولات جدید آماده‌سازی و به‌روزرسانی شده است، به‌یقین بر خود می‌بالند.

طیب‌نیا تصریح کرد: در فولاد مبارکه از دوران ساخت تا بهره‌برداری و اکنون‌که شرکت در نقطه اوج خود قرار دارد، کارگرانی بوده و هستند که توانسته‌اند بیش از سی‌سال از این تجهیزات بهره‌برداری و آن‌ها را تعمیر و نگهداری کنند و هر روز با تولید انواع محصولات جدید نیاز بازار و بسیاری از صنایع پایین‌دست شرکت را برآورده سازند. شایسته است همه این مجاهدت‌ها در قالب روایت‌های گوناگون دیده و اطلاع‌رسانی شود.

درواقع هرکدام از دستاوردهای فولاد مبارکه مانند یک فتح‌الفتوح است که در شرایط سخت جنگ تحمیلی به‌دست‌آمده است
وی با تأکید بر اینکه به همت همین کارکنان و متخصصان داخلی، شرکت فولاد مبارکه کمتر از ۳۶ ساعت پس از حمله سایبری مجدداً راه‌اندازی شد و حتی به رکوردهای تازه‌ای هم دست‌یافت، گفت: این دستاوردها باید روایت شود؛ چراکه هریک از این دستاوردها غرور ملی را برانگیخته است و درواقع هرکدام از آن‌ها مانند یک فتح‌الفتوح است که در شرایط سخت جنگ تحمیلی به‌دست‌آمده است.

به گفته طیب‌نیا نه فقط دستاوردهای فولاد مبارکه، بلکه تمامی تلاش‌هایی که در شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان داخلی برای بومی‌سازی تجهیزات و همکاری‌هایی که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری و تحقیقاتی در مسیر توسعه فناوری با این شرکت انجام شده، باید روایت شود. به نظر می‌رسد رسالت مجموعه رسانه ملی این است که دست در دست مدیران و کارکنان این مجموعه و با روایتگری صحیح این دستاوردها برای جامعه شور و نشاط و امیدآفرینی به ارمغان آورد.

http://tejaratava.ir/?p=86825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.