• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

فولادی ها جهادگونه برای خودکفایی تلاش می کنند

  • کد خبر : 72831
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
فولادی ها جهادگونه برای خودکفایی تلاش می کنند

آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور وجیه اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، بهرام سبحانی رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران و مدیران عامل شرکت های بزرگ فولادی،معدنی،دانش بنیان ها و صاحب نظران زنجیره تولید فولاد کشور با رویکرد بومی‌سازی، افزایش توان ساخت داخل و توسعه تکنولوژی، هم اکنون (سه شنبه بیستم دی ماه) در محل هتل المپیک تهران افتتاح شد.

دکتر بهرام سبحانی رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت : در سطح کشور تامین کنندگان و سازندگان قطعات متخصصی وجود دارد که می توانند نیازهای صنعت فولاد کشور را تامین کنند اما از توانمندیهای یکدیگر بی اطلاع هستند و لذا هدف اصلی از برگزاری این جشنواره آشنایی شرکت های مختلف با توانمندیهای یکدیگر است.

وی افزود : در حال حاضر صنعت فولاد کشور به دهمین تولید کننده فولاد جهان تبدیل شده است و در صورتی که چالش هایی مانند تامین انرژی و مواد اولیه آن برطرف شود این صنعت ارزش آفرین به جایگاه واقعی خودش دست می یابد.

رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران تصریح کرد : سازندگان قطعات و تجهیزات توانمند در سطح کشور به عنوان مثال در زمینه ساخت قالب های مسی که یکی از چالش های صنعت فولاد کشور بود ، دستاوردهای بزرگی را رقم زدند و همچنین در زمینه ساخت سایر نیازمندیها و لذا باید به دست توانمند چنین عزیزانی که جهاد گونه وارد عرصه خودکفا نمودن صنعت فولاد کشور شدند، بوسه زد.

در ادامه سید آیت الهی وزیر اسبق معادن و فلزات نیز گفت : امروز تولید کنندگان عبادت شان را در سنگر تولید انجام می دهند و با خودکفا نمودن بخش های گوناگون صنعت فولاد کشور زمینه قطع وابستگی را فراهم می کنند.

وی افزود : در دهه ۶۰ و در دوران جنگ زحمات بسیاری برای دفاع از کیان کشور و استمرار تولید در بخش های مختلف  و به ویژه صنعت فولاد کشیده شد که ثمره آن خودکفایی کشور در بخش های مختلف بود و لذا به روح همه عزیزانی که در این زمینه نقش آفرین بودند و هم اکنون در بین ما نیستند درود می فرستم و برای عزیزان حاضر آرزوی توفیق دارم.

گفتنی است در بخشی از این برنامه از چهره های تاثیرگذار زنجیره آهن و فولاد ایران تقدیر شد که داریوش شهیدی مدیرعامل اسبق ذوب آهن اصفهان در دوران جنگ تحمیلی به دلیل دو بار حمله موشکی به کارخانه ذوب آهن در دوران حضور ایشان، اجرای طرح های توسعه، حفظ تولید و پشتیبانی از جبهه جنگ مورد تقدیر قرار گرفت.
شایان ذکر است تقدیر از شرکت های توانمند در زمینه بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت فولاد کشور نیز از جمله سایر بخش های این جشنواره بود که در این بخش امیر ایرانپور مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان بابت عملکرد موفق در زمینه بومی سازی و اجرای پروژه های متعدد در سطح کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

http://tejaratava.ir/?p=72831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.