• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

فعالیت گسترده شهرداری منطقه ۲۲ به زائران اربعین حسینی در مرز خسروی/ ۵۰ کیلومتر خدمات رسانی در پایانه مرزی غرب کشور

  • کد خبر : 60197
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
فعالیت گسترده شهرداری منطقه ۲۲ به زائران اربعین حسینی در مرز خسروی/ ۵۰ کیلومتر خدمات رسانی در پایانه مرزی غرب کشور
شهرداری منطقه 22 طی حکمی از سوی شهرداری تهران به عنوان مسئولیت اربعین حسینی سال جاری در مرز خسروی انتخاب شده، به همین منظور برنامه ریزی و اقدامات قابل توجهی از سوی مدیریت شهری این منطقه برای خدمات رسانی به هموطنان صورت گرفته است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲،  هم اندیشی  مراسم اربعین حسینی در مرز خسروی روز گذشته با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه، محمد حیدری فرمانداری شهرستان مرزی قصر شیرین، شهردار شهر قصر شیرین ، علی رباطی رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۲۲ و سایر دست اندر کاران این مراسم معنوی برگزار شد.
وزیر کشور در این جلسه هم اندیشی ضمن تسلیت ایام محرم گفت: جای تقدیر دارد که شهرداری منطقه امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی مناسبی را برای خدمات رسانی به هموطنان در این منطقه مستقر کرده است.
توکلی زاده نیز گزارشی از فعالیت های منطقه ۲۲ در پایانه مرزی خسروی ارائه کرد، گفت: طی بازدید که از مرز داشته ایم و برنامه ریزی های که شهرداری منطقه ۲۲ انجام داده است شاهد فعالیت قابل توجه شهرداری منطقه ۲۲ در این منطقه مرزی کشور هستیم.
رباطی رئیس اداره خدمات شهری منطقه نیز در این هم اندیشی گفت: مساحت فعالیت مدیریت شهری منطقه ۲۲ در مرز خسروی ۵۰ کیلومتر به طور رفت و برگشت مسیراست که تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این مساحت مستقر خواهد شد.
وی افزود: اسکان کارگران، تامین آب شرب، فراهم کردن سرویس بهداشتی، نظافت، تجهیزات مکانیکی و استقرار ۴۵۰ نیروی انسانی در سه شیفت از جمله اقدامات شهرداری منطقه ۲۲ در ایام اربعین حسینی در این منطقه است.
این مدیر شهری منطقه ۲۲ ادامه داد: باتوجه به رویکرد شهردار منطقه برای خدمات رسانی مطلوب و ماندگار مدیریت شهری تهران در مرز خسروی در تلاش هستیم خدمات رسانی شهری نیز در این ایام در شهر قصر شیرین انجام شود.
خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.
مرز رسمی خسروی  – منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.
زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.
زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.
۲۶ شهریورماه امسال مصادف با اربعین حسینی است.

http://tejaratava.ir/?p=60197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.