• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

فعالیت های معدنی شرق کشور با توسعه «جانجا» جان تازه می گیرد

  • کد خبر : 52318
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
فعالیت های معدنی شرق کشور با توسعه «جانجا» جان تازه می گیرد

معدن مس «جانجا»، یکی از پروژه‌های مهم کشور است که شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات محوریت توسعه و اجرای آن را برعهده دارد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی «ومعادن»، بهره‌برداری از این ذخیره می‌تواند نقش مهمی در توسعه منطقه ایفا کرده و با محرومیت‌زدایی منجر به ارتقای فرهنگی و اجتماعی شود.

امین صفری معاون توسعه معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، در خصوص این پروژه مهم معدنی اظهار کرد: در پروژه مس جانجا، قرارداد ابلاغ شده و تحویل زمین نیز صورت گرفته است و در اولین مرحله شروع کار، بحث اکتشافات در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برای شروع کار باید بعد از انجام مراحل مقدماتی، عملیات اکتشافات انجام شده و طراحی کارخانه صورت گیرد و پس از آن استخراج از معدن و همچنین احداث کارخانه آغاز شود.

صفری با اشاره به برنده‌شدن کنسرسیوم متشکل از شرکتهای بزرگ معدنی و صنعتی در مزایده معدن جانجا، تصریح کرد: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات رهبری این کنسرسیوم را بر عهده دارد  و کنسرسیوم شامل شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، تجلی، چادرملو، گل‌گهر، گهرزمین و سرمایه گذاری غدیر است که می‌توان گفت این مجموعه ها یک ابرشرکت معدنی توانمند را تشکیل داده‌اند.

به گفته معاون توسعه معادن و صنایع معدنی هلدینگ «ومعادن»، فلز مس در سال‌های اخیر با توجه به گسترش تولید خودروهای برقی در جهان دارای جذابیت بیشتری شده و همین موضوع توجهات را به سوی این ماده معدنی متمرکز کرده است. در خودروهای معمولی ۵-۶ کیلوگرم مس مصرف می شود، درحالی‌که این مصرف در خودروهای برقی حدود ۷۰ تا ۸۰  کیلوگرم است.

وی با اشاره به ذخیره معدن مس «جانجا» بیان کرد: این معدن ذخیره بزرگی دارد اما عیار آن کم است. صفری افزود: این موضوع باعث شده سرمایه مورد نیاز به شدت افزایش یابد اما با حضور شرکت‌های بزرگ که می‌توان گفت ابرشرکت معدنی را ایجاد کرده‌اند، می‌تواند منطقه را متحول کرده و محرومیت‌زدایی کند.

صفری تاکید کرد: برنامه ما استفاده حداکثری از پتانسیل‌های منطقه، خصوصاً نیروهای بومی است که می‌تواند در توسعه اجتماعی بسیار موثر باشد.

http://tejaratava.ir/?p=52318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.