• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

فاز دوم پتروشیمی ایلام با ۶۸۸ میلیون دلار سرمایه گذاری اجرا شد

  • کد خبر : 9937
  • ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
فاز دوم پتروشیمی ایلام با ۶۸۸ میلیون دلار سرمایه گذاری اجرا شد

ایلام – تجارت آوا – مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: ۸۶۶ میلیون دلار برای تکمیل واحد الفین و گوگردزدایی مجتمع پتروشیمی ایلام هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، جعفر ربیعی روز پنجشنبه در آیین افتتاح فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام اظهار داشت: ۴۰۰ میلیون دلار از این اعتبار از محل اخذ تسهیلات خارجی بوده که بخشی از اقساط آن نیز پرداخت شده است.

وی افزود: با افتتاح این فاز در واقع زنجیره تولید اتیلن این مجتمع تکمیل شد.

وی در خصوص اشتغال زایی این فاز هم افزود: یک هزار و ۳۰۰ نفر در هنگام ساخت، ۱۹۰ نفر مستقیم و ۶۵۰ نفر هم غیرمستقیم از محل احداث و بهره برداری این طرح به کارگیری شده اند و ۹۰ درصد پرسنل آن از مردم بومی استان ایلام هستند.

ربیعی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در ساخت این فاز اینکه تمام مراحل ساخت و راه اندازی آن توسط کارشناسان و مهندسان ایرانی و استان ایلام ساخته شده است و ۷۱ درصد تجهیزات مورد نیاز آن ساخت داخل کشور است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اهمیت زیادی به ساخت صنایع پایین دستی دارد، بنابراین ایجاد یک پارک پلی پروپیلن در مجتمع پتروشیمی ایلام با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

وی یادآور شد: ساخت و تکمیل این پارک یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که باید سرمایه گذاران بخش خصوصی به این موضوع ورود کنند.

به گزارش ایرنا، فاز دوم پتروشیمی ایلام شامل الفین و واحد شیرین‌سازی روز پنجشنبه در آیینی با حضور استاندار ایلام و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از طریق ویدیوکنفرانس توسط حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری افتتاح شد.

پروژه الفین به عنوان الفین سیزدهم کشور با تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس و بدون حضور لایسنسور و وندور خارجی پس از افتتاح توسط رییس‌جمهوری، وارد مدار تولید شد.

عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۴ در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار آغاز شد، این واحد (فاز دوم مجتمع پتروشیمی) شامل واحدهای اجرایی الفین، شیرین‌سازی خوراک مایع (SRU) و واحد پلی‌پروپیلن است.

http://tejaratava.ir/?p=9937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.