• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

غرس نهال توسط سرپرست بانک مسکن به مناسبت روز درختکاری/ اقدامات بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ در حوزه محیط زیست

  • کد خبر : 79514
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
غرس نهال توسط سرپرست بانک مسکن به مناسبت روز درختکاری/ اقدامات بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ در حوزه محیط زیست

سرپرست بانک مسکن در آیینی با هدف گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی یک اصله نهال در مقابل ساختمان این بانک کاشت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی دکتر علی عسکری سرپرست بانک مسکن صبح امروز طی آیینی با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و نگهداشت درختان یک اصله نهال را مقابل ساختمان بانک غرس کرد.

در این مراسم جعفر آقاملائی عضو هیات مدیره و علی کمالی عضو هیات مدیره بانک، سرپرست بانک مسکن را همراهی کردند.

دکتر عسکری در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا گفت: ایرانیان مردمانی طبیعت دوست هستند و در آداب و رسوم مناسبت‌های خود بسیار بر روی حفظ محیط زیست تاکید کرده‌اند و دین اسلام نیز در این راستا سفارشات متعددی کرده و امروز هم در فرهنگ ما روز درختکاری نام نهاده شده است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که هر فردی سه نهال در این روز بکارد که امیدواریم با فرهنگسازی که در این حوزه انجام می‌شود شاهد شکوفایی و رشد و سرسبزی هر چه بیشتر طبیعت باشیم.

سرپرست بانک مسکن افزود: از قدیم توصیه شده اگر می‌خواهید آواز پرندگان را بشنوید به جای اینکه قفس بخرید، درخت بکارید و از این رو حفظ محیط زیست برای روحیه و سلامتی انسان نیز بسیار مفید است و یک رابطه متقابل میان انسان و طبیعت وجود دارد.

وی تصریح کرد: بانک مسکن حفظ منابع طبیعی را جزو اصول اساسی کار خود قرار داده و با تاکید بر این مسوولیت اجتماعی و عمومی به طور عملیاتی در این عرصه اقدامات قابل توجهی نظیر اقدام برای حذف و کاهش استفاده از کاغذ در امور اداری و کاهش تردد و آلودگی هوا با تقویت بانکداری دیجیتال، تفکیک زباله خشک و تر در ادارات خود، شرکت در کمپین‌های مختلف از جمله نگهداری از آب و خاک را انجام داده است.

سرپرست بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال جاری در حوزه محیط زیست «آب زباله نیست؛ دورش نریزیم» را شعار خود قرار داده و اقدامات تبلیغاتی مختلفی از جمله چاپ و انتشار پوستر را در این حوزه انجام داده است. بانک مسکن به پاس همین اقدامات اخیرا در همایش بزرگداشت روز ملی آب از سوی مرکز مطالعات راهبردی کشاورزی و آب مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: بانک مسکن عموما استفاده از تکنولوژی‌های روز و همچنین حفظ منابع طبیعی را یکی از مهمترین مولفه‌های خود برای تامین مالی ساخت مسکن قرار داده است و عموما سازندگانی را مورد حمایت قرار می‌دهد که در حفظ و نگهداری محیط زیست کوشا باشند.

امیدوارم درختکاری به یک فرهنگ عمومی در کشورمان تبدیل شود

همچنین سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن پس از غرس یک نهال در این روز و با تبریک روز درختکاری و میلاد حضرت صاحب الزمان (ع) گفت: سنت حسنه درختکاری و رسیدگی به طبیعت سبز موضوعی است که با روح و روان و سلامت بشر ارتباط مستقیمی دارد. این سنت حسنه همواره مورد توجه بزرگان بوده و در سیرت و سنت اهل بیت (ع) وجود داشته است.
عضو هیات مدیره بانک مسکن افزود: ان شاءالله درختکاری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه مردم نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته و طبیعت سرسبز تر از گذشته شود.
وی ادامه داد: سیر و سلوک در طبیعت است که انسان را به حرکت در می‌آورد. امیدوارم درختی که امروز کاشته شد برای همه آیندگانی که از کنار ساختمان بانک مردمی مسکن می‌گذرند، مایه خیر و برکت شود و دعای خیر آن‌هان شامل حال ما شود و توصیه می‌کنم همکاران عزیز بانک مسکن به نیت خود و خانواده و خیرات یک درخت بکارند و این جزو باقیات الصالحاتی است که از خودشان به جای می‌گذارند.
فاضلیان در پاسخ به این سئوال که تاکنون چند درخت در عمر خود کاشته است، گفت: در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که با کار کشاورزی مانوس بوده و تقریبا در ایام اوائل بهار و روز درختکاری متناسب با شرایط طبیعت انواع مختلف نهال کاشته‌ام.

http://tejaratava.ir/?p=79514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.