• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد مسکن ملی در خراسان جنوبی آغاز شد

  • کد خبر : 13964
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد مسکن ملی در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند – تجارت آوا – عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان جنوبی در دهمین روز دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش ایرنا کلنگ پروژه ۷۲۰ واحدی شرکت تعاونی مسکن مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند به نمایندگی از پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی عصر سه‌شنبه در دهمین روز دهه فجر به زمین زده شد.

علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان جنوبی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش، معاونان وزیر راه و شهرسازی، فرماندهان نظامی و انتظامی، معاونان استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استان نیز حضور داشتند. 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این آیین گفت: سهمیه اولیه طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بود.

حسن علیزاده افزود: در حال حاضر سهمیه استان هفت هزار و ۱۰۰ واحد است اما بیش از ۹ هزار واحد معادل سه و نیم تا چهار برابر سهمیه اولیه در خراسان جنوبی احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: برای احداث واحدهای اقدام ملی مسکن با برخی دستگاه‌های اجرایی استان از قبیل آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه منعقد شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد و بیش از ۵۰۰ واحد پروانه دریافت کرده، تعدادی در مرحله فونداسیون و تعدادی نیز در مرحله اسکلت قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و مابقی آورده متقاضی در نظر گرفته شده است گفت: واگذاری اراضی به صورت گروه‌های دو تا پنج نفره در دستور کار است.

علیزاده ادامه داد: در بیرجند گروه‌های پنج نفره و در سایر شهرستان‌ها گروه‌های دو تا سه نفره نسبت به احداث مسکن اقدام خواهند کرد که متقاضیان برای اخذ پروانه باید مراجعه کنند و ساخت توسط گروه‌ها انجام شود.

وی گفت: پیش بینی شده واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن طی ۲ سال آینده در استان تکمیل و بهره‌برداری شود.

وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه راهسازی و مسکن در خراسان جنوبی، دوشنبه شب وارد خراسان جنوبی شد و در شهرستان طبس به طور همزمان ۹۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های این استان با حضور وی افتتاح شد.

محمد اسلامی در دومین روز سفرش به  این استان امروز (سه‌شنبه) از پایانه مرزی ماهیرود بازدید و عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باند دوم راه‌های استان را آغاز  کرد.

همچنین با حضور وی بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی آغاز شد.

بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند – یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی است.

http://tejaratava.ir/?p=13964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.