• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1
عسکری عنوان کرد:

عملیاتی شدن ۸۲ درصد تعهدات بانک مسکن در سال اول طرح نهضت ملی

  • کد خبر : 65190
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
عملیاتی شدن ۸۲ درصد تعهدات بانک مسکن در سال اول طرح نهضت ملی
سرپرست بانک مسکن گفت: بانک چهار ماه مانده به یکسالگی این طرح اقدامات لازم برای حدود ۸۲ درصد از تعهد خود را انجام داده است که این موضوع نشان از همیت و تلاش کارکنان این بانک برای اجرای این مگاپروژه ملی دارد.

دکتر علی عسکری سرپرست بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا از انعقاد قرارداد ۱۵۶ هزار واحد مسکونی در قالب ۱۲ هزار و ۸۵۸ پروژه ذیل طرح نهضت ملی مسکن در بانک مسکن خبر داد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن اقدامات قابل توجهی را در حوزه تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن انجام داده است و سعی کرده زنجیره فعالان این طرح از جمله انبوه‌سازان، صنوف مختلف و متقاضیان را تحت پوشش قرار دهد گفت: مبلغ قراردادهای منعقده در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا هفته اول مهرماه نزدیک به۵۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

عسکری با اشاره به اینکه اقدامات مختلفی در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و بانک مسکن نیز برای تامین مالی این طرح امکانات خود را متمرکز کرده است، اظهار داشت: سهم بانک مسکن از تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن ۶۳ هزار میلیارد تومان بوده است که با توجه به اینکه تاکنون بانک مسکن قرارداد کاری حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان را منعقد کرده است، این بانک چهار ماه مانده به یکسالگی این طرح اقدامات لازم برای حدود ۸۲ درصد از تعهد خود را انجام داده است که این موضوع نشان از همیت و تلاش کارکنان این بانک برای اجرای این مگاپروژه ملی دارد.

سرپرست بانک مسکن تصریح کرد: این درحالی است که سهم بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در این حوزه در طرح نهضت ملی مسکن بیش از سهم بانک‌ها و موسسه‌هایی است که در این طرح متعهد به پرداخت تسهیلات شده‌اند و این موضوع نشان از ظرفیت و عملکرد این بانک در حوزه تامین مالی ساخت مسکن در کشور دارد.

وی ادامه داد: برای طرح مسکن مهر که طی ۱۰ سال از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ اجرا شد، خط اعتباری حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته بود اما بانک مسکن تنها در اولین سال اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرارداد۱۵۶ هزار واحد مسکونی این طرح را در قالب ۵۳ هزار میلیارد تومان معادل کل طرح مسکن مهر تسهیلات منعقد کرده است که این موضوع نشان دهنده میزان گستردگی کار در این طرح است.

دکتر عسکری گفت: تاکنون ۶۶۸ هزار و ۴۸۲ نفر نزد بانک مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن حساب افتتاح کرده‌اند و از این میزان ۱۸۰ هزار و ۶۱۷ نفر بیش از ۴۰ میلیون تومان آورده خود را به بانک مسکن واریز کرده‌اند.

سرپرست بانک مسکن افزود: از محل تسهیلات نیز تا هفته اول مهرماه سال جاری بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اضلاع اجرای طرح نهضت ملی مسکن رسانه‌ها هستند گفت: رسانه‌ها در ذیل این طرح بایستی با اتکا به آمار و ارقام صحیح نسبت به امیدآفرینی در جامعه و همچنین اجرای درست این طرح دولت را یاری دهند و از گمانه‌زنی‌های بدون سند و مدرک خودداری کنند.

دکتر عسکری افزود: آمار و ارقام تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن تنها نزد بانک مسکن خود نشان دهنده میزان گستردگی این طرح است و با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن بهمن ماه سال گذشته کلید خورده است، و ساخت مسکن آن هم به تعداد ۴ میلیون واحد یک پروژه بلند مدت است، رسانه‌ها با توجه به گستردگی کار در این حوزه با صبر و شکیبایی و درایت خاصی نسبت به اجرای آن برخورد کنند. بانک مسکن نیز آماده شفاف‌سازی در این حوزه است و سعی می کند در این دوره ارتباط و تعامل خود با رسانه‌ها برای بهبود بخشی در اجرای این طرح را گسترش دهد.

سرپرست بانک مسکن تصریح کرد: این درحالی است که دولت و متولیان مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن بویژه بانک‌ها در صدد تسریع در روند اجرای این طرح هستند و به عنوان نمونه تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی و صنعتی سازی امر ساخت مسکن خود حاکی از تلاش دستگاه‌های مختلف در این عرصه است. هر چند باید با همه اقدامات انجام شده تلاش بیشتری را صرف تحقق اهداف این طرح کرد.

http://tejaratava.ir/?p=65190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.