• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

عرضه اولیه «ددانا»، گام بلند بانک ملی ایران در مسیر واگذاری شرکت ها

  • کد خبر : 53164
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
عرضه اولیه «ددانا»، گام بلند بانک ملی ایران در مسیر واگذاری شرکت ها
مدیرعامل کارگزاری بانک ملی ایران با اشاره به عرضه سهام شرکت داروسازی دانا گفت: این اقدام، گام بلندی در راستاری واگذاری سهام شرکت های زیرمجموعه بانک ملی ایران و ارزش گذاری منصفانه این شرکت هاست.


حسام الدین جعفری ندوشن با بیان این که واگذاری سهام «ددانا» نخستین مرحله از واگذاری سهام شرکت های در اختیار بانک ملی ایران در دوره مدیریت جدید این بانک است، افزود: شفادارو به عنوان نهاد بالادستی داروسازی دانا، ۱۶ درصد و داروسازی دانا حدود ۳ درصد بازار داروی کشور را در اختیار دارند و با سوددهی بالا در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به این که داروسازی دانا در سال مالی اخیر بیش از یک هزار میلیارد تومان سود شناسایی کرده است، این شرکت را یکی از سودده ترین و مهمترین دارایی های بانک ملی ایران خواند و اظهار امیدواری کرد با عرضه عمومی سهام آن در بورس، منابع حاصل از آن به منظور توسعه فعالیت های دارویی کشور سرمایه گذاری شود.
سهام شرکت داروسازی دانا (سهامی عام) از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری شفادارو، امروز دوشنبه ۲۶ / ۰۲ / ۱۴۰۱ از طریق فرابورس عرضه می شود.
تعداد کل سهام قابل عرضه این شرکت دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم معادل ۵ درصد از کل سهام شرکت و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۲۰۰ سهم است.
قیمت مبنای در نظر گرفته شده برای هر سهم «ددانا۱» ۲۵ هزار و ۱۰۸ ریال است.
شرکت داروسازی دانا، بزرگترین تولید کننده مواد اولیه آنتی بیوتیک در منطقه و یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات نهایی آنتی بیوتیک های خوراکی و استریل و همچنین بزرگترین تولید کننده کپسول های نرم در کشور است.
این شرکت در دامنه کوه سهند در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار با زیربنای ۷۰ هزار متر مربع احداث شده که این مقدار زیر بنا با توجه به طرح های توسعه ای از قبیل خطوط تولید سرم های تزریقی، پوکه کپسول، ویال های مایع، قطره های چشمی و … نیز طی سالهای اخیر در حال افزایش است.
این شرکت در سال ۱۳۷۷ رسماً افتتاح و به جمع شرکت های داروئی کشور پیوسته است. در بخش تولید دارو، این شرکت با داشتن ۲۶ خط تولید پیشرفته، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دارو در اشکال ویال تزریقی، سافت ژل، قرص و کپسول (آنتی بیوتیکی و غیر آنتی بیوتیکی)، سوسپانسیون خوراکی، قطره استریل، آب سترون قایل تزریق و شیشه ویال در کشور است و با توجه به کیفیت بالای این داروها، سهم ویژه ای از بازار دارویی را به خود اختصاص داده است.

http://tejaratava.ir/?p=53164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.