• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

عبور صادرات بخش معدن و صنایع معدنی از ۹ میلیارد دلار

  • کد خبر : 73875
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
عبور صادرات بخش معدن و صنایع معدنی از ۹ میلیارد دلار

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان پاییز امسال، از ۹ میلیارد دلار عبور کرد. در همین حال ارزش صدور تولیدات این بخش از مهر ماه با رشد همراه شد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۳۵ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۹۰۰ تن انواع محصولات معدنی و صنایع معدنی به ارزش ۹ میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادر کردند.

به رغم کاهش قیمت های جهانی محصولات بخش معدن و صنایع معدنی، میزان صادرات این محصولات نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزشی تنها ۲ درصد کاهش داشته اما از نظر وزنی، ۵ درصد افزایش یافته است.

فولاد، مس و آلومینیوم، رتبه های نخست صادراتی ها

بیشترین صادرات مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی (صنایع بالادستی و پایین دستی) به ارزش ۴ میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بود. زنجیره مس و محصولات پایین دستی، رتبه دوم صادرات به میزان یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و رتبه سوم صادرات، به زنجیره آلومینیوم و محصولات پایین دستی به ارزش ۸۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار اختصاص یافت.

در ماه آذر نیز، میزان صادرات انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی با یک روند صعودی از ماه مهر، به یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون دلار رسید. ) در حالی ارزش صادرات ماه مهر امسال به یک میلیارد و ۳۸ و ماه آبان به یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار رسیده بود) بیشترین میزان صادرات محصولات این بخش در سال جاری مربوط به ماه خرداد به ارزش یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون دلار است.

افزایش ۳ درصدی تناژ واردات

طی ۹ ماهه امسال، ۳ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش ۳ میلیارد ۵۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۳ درصد و از نظر ارزشی ۳۲ درصد رشد داشته است.

http://tejaratava.ir/?p=73875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.