• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

طی هفت ماه گذشته تخلفی به کمیته انضباطی سندیکا گزارش نشده است

  • کد خبر : 20793
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
طی هفت ماه گذشته تخلفی به کمیته انضباطی سندیکا گزارش نشده است
با گذشت هفت ماه از آغاز رسمی فعالیت کمیته انضباطی سندیکای بیمه گران ایران؛ به علت پایبندی اعضای این نهاد صنفی به تعهدات و توافقات، هیچ شکایتی به این کمیته وصول نشده است.

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، دومین جلسه کمیته انضباطی سندیکا صبح روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در راستای اجرای تعهدات قانونی با حضور اعضا تشکیل جلسه داد و نکته حائز اهمیت آنکه بعلت پایبندی اعضا به تعهدات و تعامل خوب شرکتهای بیمه، طی شش ماه گذشته هیچ گزارش و شکایتی جهت طرح در این کمیته وصول نشده است.

گفتنی است در سال ۱۳۹۸ و در راستای افزایش ضمانت اجرای تصمیمات صنفی بیمه گران؛ اساسنامه سندیکا در شورایعالی بیمه اصلاح شد و مطابق اصلاحات جدید یک کمیته انضباطی در جهت ایجاد سازوکارهای قانونی باهدف تقویت ضمانت اجرای توافقات و تعهدات صنفی و رسیدگی به تخلفات اعضا پیش بینی شد.

براساس بند ب ماده ۱ دستور العمل اجرای تبصره یک ماده ۱۲ اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران کمیته انضباطی سندیکای بیمه گران ایران متشکل از هفت نفر، شامل سه نفر از اعضای سندیکا به انتخاب شورای عمومی، روسای کمیسیون‏های مالی، فنی و حقوقی و دبیرکل سندیکا است که می بایست با رعایت مفاد این دستورالعمل و قوانین و مقررات جاری نسبت به تخلفات اعلام شده علیه هر یک از اعضای سندیکا، رسیدگی و اتخاذ تصمیم کنند.

لازم به ذکر است سید محمد آسوده از پیشکسوتان صنعت بیمه و مدیرعامل کنونی شرکت بیمه اتکایی ایرانیان بعنوان رییس، دکتر علی جباری بعنوان نایب رئیس و سیدرسول تاجدار، هادی اویارحسین و دکتر نیما نواللهی دکتر سیدمحمد کریمی، اعضای کمیته انضباطی سندیکای بیمه گران ایران است.

بر اساس دستورالعمل فوق الذکر اعضای این سندیکا و شخص دبیرکل می توانند در صورت عدم رعایت اخلاق حرفه ای توسط هر یک از اعضا در این کمیته طرح شکایت نمایند که خوشبختانه از زمان  تشکیل«کمیته انضباطی» هیچ یک اعضا و دبیرکل سندیکا  استفاده از این ابزار قانونی را لازم ندانستند.

http://tejaratava.ir/?p=20793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.