• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

طولانی ترین سفره افطار میزبان روزه داران شد

  • کد خبر : 52091
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
طولانی ترین سفره افطار میزبان روزه داران شد
طولانی ترین سفره افطار کشور ، در راستای جهاد تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی و با هدف ترویج فرهنگ روزه داری و افطار ساده ، تکریم از ایتام و افراد کم برخوردار و نمایش وفاق و همدلی ایرانیان ، برای دومین بار در بازار تهران ، میزبان روزه داران شد .


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی هییت امنا بازار تهران ؛ مجید طلیمی خادم الشهدا و دبیر برگزاری مراسم با اعلام مطلب فوق افزود : طولانی ترین و بزرگترین سفره افطاری ایتام به همت خیر و کارآفرین نمونه، محمد توکلی برگزار با حضور کارمندان و مسوولین شهرداری منطقه ۱۲، کمیته امداد منطقه و ایتام ، بازاریان و فعالان اقتصادی ، آحاد مردم روزه دار به طول بیش از ۳ کیلومتر در بازار تهران، حد فاصل سبزه میدان تا چهارراه میزبان بیش از ۶۰۰۰ نفر روزه دار بود.
دبیر برگزاری مراسم فوق افزود : رمضان ماه رشد مهربانی در ذهن و دل‌هاست و مسلمانان در این ماه به دنبال یافتن راهی برای سبقت از دیگران در کار خیر هستند و در دین مقدس اسلام، میهمانی دادن صرفاً جنبه خوراندن و سرگرمی نیست بلکه موجب استحکام دوستی‌ها و محبت‌ها می‌شود و به واقع شاید اطعام‌دهی و میزبانی روزه داران تاثیر بسیاری در وحدت ملی، وفاق ملی و تقویت روحیه ولایتمداری دارد.
مجید طلیمی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اهداف مراسم گفت: منویات مقام معظم رهبری همواره سرلوحه آحاد ملت ایران به ویژه اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور است که بر این اساس؛ پیرو منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) یکی از اهداف مهم برپایی این مراسم ترویج فرهنگ افطاری ساده است که امیدواریم مورد قبول خداوند متعال قرارگیرد.
مجید طلیمی اظهار داشت: در سفره پذیرایی افطار، نان، پنیر، سبزی، خرما، قند، گردو، چای، عدسی، آب معدنی به همراه ظروف ۱ بار مصرف و سپس شام قرار می‌گیرد که از سوی خدمتگزاران به روزه داران عرضه می‌شود.
دبیر برگزاری مراسم ادامه داد: برپایی سفره افطار­ و طرح اکرام­ در بازار تهران به دلیل ترویج فرهنگ افطاری ساده و مردمی بودن این حرکت جهادی است که امیدواریم به یاری خدا همه ساله در این روز و در این محل توسط خیرین برگزار گردد.
همچنین؛ محمد توکلی مدیر مراسم و هیئت رئیسه امناء شرق بازار ضمن قدردانی از حضور مردم و مسئولان انقلابی در بازار خاطرنشان کرد: بازاریان در طول انقلاب همواره آغازگر حرکت‌های انقلابی بودند و برگزاری این مراسم نیز با هدف ترویج فرهنگ روزه‌داری، ترویج افطاری ساده، دستگیری از نیازمندان و اتحاد و همدلی میان مردم است که امیدواریم به لطف خداوند متعال همه ساله در این زمان و مکان انجام گردد.
محمد توکلی بنیانگذار این امر خیر با تأکید براینکه برپایی این سفره و میهمانی متعلق به خداوند است، بیان کرد: افراد نیازمند و کم برخوردار در جامعه نیز بسیار است و این امر باید فرهنگ‌سازی شود و ما هم به عنوان یکی از بندگان سعی در ایجاد همدلی و فراهم آوردن شرایطی برای در کنار هم بودن، فارغ از مسائل کاری و فشار اقتصادی نمودیم.

http://tejaratava.ir/?p=52091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.