• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

طرح های توسعه‌ای برای ارتقای محصولات ایران‌خودرو و کاهش ارزبری

  • کد خبر : 55380
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
طرح های توسعه‌ای برای ارتقای محصولات ایران‌خودرو و کاهش ارزبری

مدیرعامل شرکت ایدم (تولیدکننده موتورهای دیزل ایران) از صرفه‌جویی ارزی ۲۱۳ میلیون دلاری ناشی از اجرای سه پروژه توسعه قوای محرکه، ظرف مدت پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایکوپرس- محمد رستم نژاد، با اشاره به پروژه موتور ۳۵۵ ریل مشترک با توان ۳۰۰ اسب بخار و استاندارد آلایندگیEuro 5-EEV ، گفت: کاربری این موتور در محصولاتی نظیر انواع کامیون و اتوبوس است. این پروژه موفق به کسب استانداردهای لازم از مراجع معتبر خارجی شده است. علاوه بر ارتقای استاندارد آلایندگی، کاهش ۷.۲ درصدی مصرف سوخت این موتور و حذف فیلتر دوده ذرات (DPF) از دستاورد های مهم این پروژه است که در مرحله صحه گذاری و اقدامات مرتبط با تولید انبوه قرار داشته و در نیمه دوم امسال تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.
وی درباره پروژه موتور OM۳۶۴ ریل مشترک با توان ۱۴۰ اسب بخار و استاندارد آلایندگی Euro 5-EEV گفت: کاربری این موتور در انواع کامیونت و مینی بوس است. علاوه بر ارتقای استاندارد آلایندگی، کاهش مصرف سوخت چهار درصدی این موتور و حذف فیلتر دوده ذرات (DPF) از دستاورد های مهم این پروژه است. این پروژه نیز در حال حاضر در مرحله صحه گذاری است و در نیمه دوم امسال، تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.
وی پروژه موتور OM۴۵۷ با استاندارد آلایندگی Euro 5-EEV در سه توان ۳۰۰، ۳۵۰ و ۴۳۰ اسب بخار را از دیگر پروژه های ارتقای محصول شرکت ایدم برشمرد و اظهار کرد: کاربری این خانواده موتور برای اتوبوس‌های داخل شهری، برون شهری، آمبولانس و کامیون است. این پروژه در بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و در نیمه دوم امسال به تولید انبوه خواهد رسید. علاوه بر ارتقای استاندارد آلایندگی، کاهش ارزبری ناشی از حذف فیلتر ذرات دود (DPF)، از دستاوردهای مهم این پروژه به شمار می‌رود.
به گفته رستم نژاد، با اجرای این سه پروژه قوای محرکه، میزان صرفه جویی ارزی ناشی از کاهش مصرف سوخت و حذفDPF حدود ۲۱۳ میلیون دلار ظرف مدت پنج سال برآورد می شود. ضمن اینکه افزایش چرخه عمر موتورهای سری ۳۰۰ با تغییر سیستم سوخت رسانی آنها به ریل مشترک سبب بهبود عملکرد موتور می‌شود.
 

http://tejaratava.ir/?p=55380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.