• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر رونمایی شد

  • کد خبر : 16247
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر رونمایی شد

بوشهر-ایرنا- طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در این آیین اظهار داشت: استان بوشهر با قدمت تاریخی برای استفاده از منابع طبیعی ساحلی و دریایی همواره به عنوان یکی از قطب‌های مهم تجاری، صنعتی و شیلاتی در کشور و منطقه محسوب می‎‌شود.
مهرداد ستوده افزود: وجود بیش از ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، بخش عظیمی از ذخایر گازی و نفتی کشور، منابع غنی معدنی و آبزیان و ظرفیت‌های گسترده گردشگری در استان بوشهر فرصت‌های بی بدیلی برای توسعه مطلوب و پایدار اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی این استان است.
وی ادامه داد: در این زمینه طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر دارای یک برنامه مدیریت راهبردی – فضایی به منظور بهره‌برداری متعادل و متوازن از ظرفیت‌‎های موجود در منطقه ساحلی این استان با ملاحظات توسعه ایمن و امن است.
ستوده اظهار داشت: امیدواریم با بهره‌گیری از نتایج این مطالعات علاوه بر ظرفیت سازی و فراهم آوردن ملزومات توسعه، طبق برنامه از مشارکت فعال مردم برای توسعه پایدار و فراگیر در این استان استفاده شود.
وی ادامه داد: آشکار سازی و احصای مسائل و مشکلات نوار ساحلی، تدقیق و بروزرسانی کاربری‌های موجود، ارزیابی توان اکولوژیکی نوار ساحلی و ارائه کاربری‌های پیشنهادی مطلوب در منطقه ساحلی – دریایی و تدوین برنامه‌های عملی شهرستان‌های ساحلی بر اساس مطالعات علمی و تحلیلی از مهمترین و با ارزش ترین دستاوردهای طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر است.
ستوده با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در بخش توسعه سواحل استان بوشهر بیان کرد: انتظار است با برنامه ریزی استوار بر سه رویکرد توسعه، حفاظت و یکپارچگی، بتوان با کمک دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی، چالش‌های شناسایی شده در مناطق ساحلی استان بوشهر را برطرف و با مشارکت مردمی در یک چشم انداز مناسب به اهداف بنیادین دراین استان دست یابیم.

محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی روزپنجشنبه برای افتتاح چند طرح بندری به استان بوشهر سفر کرده‌است.

http://tejaratava.ir/?p=16247

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.