• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

طرح توسعه مجتمع فولاد سازی، ریختگری و احیا مستقیم فولاد اکسین از مهمترین اقدامات دولت مردمی می باشد

  • کد خبر : 83238
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۲۷
طرح توسعه مجتمع فولاد سازی، ریختگری و احیا مستقیم فولاد اکسین از مهمترین اقدامات دولت مردمی می باشد

مصطفی اسکندری رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان در خصوص آخرین وضعیت طرح توسعه این شرکت اظهار کرد: طرح توسعه مجتمع فولادی فولاد اکسین از جمله پروژهای مهم و تاثیر گذاری که علیرغم اهمیت آن تا کنون اجرایی نگردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین؛ دکتر اسکندری افزود: ظرفیت اسمی فولاد اکسین که یک میلیون و پنجاه هزار تن ورق فولادی در سال می باشد که به دلیل عدم توان فولاد سازان داخلی در تولید اسلب مورد نیاز خط تولید این شرکت (اسلب ۲۳ تن) تاکنون ظرفیت اسمی این شرکت محقق نشد و به همین جهت در سالیان گذشته فولاد اکسین با نصف ظرفیت خود تولید کرده است.

رئیس هیات مدیره فولاد اکسین خوزستان گفت: لازمه رسیدن به ظرفیت اسمی در این شرکت اجرای طرح توسعه می باشد و انشالله با احداث مجتمع فولادی فولاد اکسین شامل احیا مستقیم با ظرفیت ۱,۷۶۰۰.۰۰ هزار تن و واحدهای فولاد سازی ذوب و ریختگری با ظرفیت ۱.۲۰۰.۰۰۰ هزار تن تولید مواد اولیه مناسب و تنوع در سبد محصولات منجر به تحقق ظرفیت اسمی کارخانه می گردد، علاوه بر این به سمت محصولات جدیدی مانند فولاد های زنگ نزن برویم.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم این پروژه اشتغال زایی ۱۰۰۰ نفر مستقیم و ۲۳۰۰۰ غیر مستقیم می باشد، همچنین در اجرای این طرح از نیروهای نخبه و متخصص نیز استفاده خواهد شد.

مصطفی اسکندری در پایان از زحمات مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان و شرکت های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، سرمایه‌گذاری صدر تأمین و گروه ملی صنعتی فولاد ایران (سهامداران فولاد اکسین خوزستان) در عملی شدن طرح توسعه فولاد اکسین تقدیر و تشکر نمود و گفت: اجرای طرح توسعه مجتمع فولادی فولاد اکسین خوزستان از مهمترین پروژه های دولت مردمی می باشد.

http://tejaratava.ir/?p=83238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.