• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

ضرورت توسعه نظام رتبه بندی در نظام اقتصادی کشور

  • کد خبر : 74218
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۳۲
ضرورت توسعه نظام رتبه بندی در نظام اقتصادی کشور

قائم مقام وزیر صمت در بیست و پنجمین همایش معرفی و تجلیل از شرکت های برتر ایران (IMI100) بر توسعه نظام رتبه بندی شرکت ها تاکید کرد .

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایدرونیوز، مهدی نیازی گفت : رتبه‌بندی شرکت‌ها مبنا و منطق مهمی دارد که به لطف الهی در حکمرانی کشور جایگاه خودش را پیدا کرده است.

نیازی افزود: رتبه‌بندی و اعتبارسنجی در قالب IMI100 یکی از برندهای خوب در این زمینه است تا با طبقه‌ بندی فعالیت‌ های اقتصادی مفهوم جدیدی را در نظام حکمرانی کشور ایجاد کند.

وی گفت: توسعه نظام رتبه‌بندی باعث طیف‌بندی قوانین و مقررات شده که در وزارت صمت این موضوع در حال پیگیری است و در برنامه‌ها نقش خود را ایفا می‌کند و برای همه کسب‌وکارها در حال پیاده‌سازی و پیگیری است.

قائم مقام وزیر صمت افزود: دولت به‌زودی نظام رتبه بندی را برای بنگاه‌های برتر ملی که براساس شاخص‌های وزارت صمت هماهنگ شده، اجرایی می‌کند تا خدمات دستگاه‌های دولتی برای این بنگاه‌ها به صورت ویژه‌ای پیگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های بزرگ نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند که این نوع بنگاه‌ها حکمرانی متفاوتی دارند و نقش پیشران را در اقتصاد بازی می‌کنند که حفظ و توسعه فعالیت‌ آن‌ها، به عنوان نکته‌ای قابل توجه برای دولت و حاکمیت است. خوشبختانه اجتماعات خوبی توسط بنگاه‌های بزرگ با محوریت انجمن‌ها و کنسرسیوم‌ها در حال پیگیری است تا برنامه‌های حاکمیت با این بنگاه‌ها همراستا باشد.

نیازی تصریح کرد: عدم توازن در برخی از عرصه‌ها نظیر رشته فعالیت‌ها، مناطق و… مشاهده می‌شود که برای حل این مشکل از شرکت‌های بزرگ در حال گرفتن برنامه‌های عملیاتی هستیم.

http://tejaratava.ir/?p=74218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.