• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

ضرورت ایجاد نظام نوآوری در فولاد مبارکه

  • کد خبر : 56706
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
ضرورت ایجاد نظام نوآوری در فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته تحول این شرکت بر ضرورت ایجاد نظام نوآوری در فولاد مبارکه تاکید کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته تحول این شرکت اظهار کرد: موضوع نوآوری موضوعی است که در سال‌های گذشته در فولاد مبارکه مطرح بوده و هم‌اکنون نیز مطرح است، اما بحثی که امروز وجود دارد و باید آن را بررسی کرد چگونگی به وجود آوردن نظام نوآوری، نهادینه کردن آن و تبدیل این اتفاق به جریانی غالب در سازمان است.
وی افزود: رویکرد فولاد مبارکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود است که این مهم نیاز به نوآوری، توسعه سرمایه‌های انسانی، توسعه کمّی، کیفی و متوازن دارد. این نوآوری باید با فناوری‌های نوین همراه شود، چراکه هیچ‌یک از این رویکردها بدون نوآوری و فناوری دست‌یافتنی نخواهند بود.
ضرورت ایجاد سازمانی «دو سو توان» برای پیشبرد اهداف
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: صنعت سبز یکی از شاخص‌هایی است که به‌عنوان ضرورت مطرح‌ شده و این موضوع نیز بدون نوآوری، قابل دست‌یابی نیست. موضوع این است که چگونه می‌توانیم درون و بیرون سازمان را با یکدیگر هماهنگ کنیم تا از همه ظرفیت‌های سازمانی «دو سو توان» بهره ببریم تا هم در اکتشاف و هم در عملکرد قوی عمل کنیم. البته مقدمات این کار پشت سر گذاشته شده و می‌خواهیم عملیاتی به این عرصه وارد شویم و در نقطه‌ای هستیم که کارهای انجام‌شده در قالب یک نظام در حال شکل‌گیری است.
وی اذعان داشت: فولاد مبارکه در زمینه سرمایه‌های انسانی، دارای نیروهای نخبه‌ای در جای‌جای سازمان است و باید با شناسایی این نیروهای نخبه، بتوانیم آن‌ها را ارتقا دهیم که این موضوع نیاز به ایجاد سازوکار دارد.
طیب‌نیا تصریح کرد: ما به تشکیل اتاق فکرهای سازمان‌یافته با حضور عناصر داخل و خارج از شرکت در عرصه‌های مختلف نیازمندیم تا این حلقه اتصال شکل بگیرد و جلسات آن‌ها به‌صورت منظم برگزار شود و هسته‌های اولیه این اتفاق مهم در فولاد مبارکه رقم بخورد. ما باید بتوانیم در عرصه‌های موردنیاز، نیروهای نخبه داخلی را که هنوز شناسایی نشده‌اند شناسایی کنیم و از افراد بیرون سازمان نیز برای همفکری با این عزیزان بهره بگیریم.
وی تأکید کرد: ایجاد ساختارهای آموزشی برای افراد نخبه یکی دیگر از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود، چراکه این افراد باید در مسائل روز، دانش کافی پیدا کنند تا بتوانند در زمینه‌های دارای اولویت برای سازمان نوآوری داشته باشند. ایجاد ساختارهای انعطاف‌پذیر نیز یکی از نکات دیگری است که باید به آن توجه شود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: در همه راهبردها و دیگر امور در فولاد مبارکه موضوع نوآوری باید رواج پیدا کند و حتی بین سرمایه‌های انسانی نیز موضوع نوآوری باید تبدیل به یک فرهنگ و جریان غالب تبدیل شود.
وی متذکر شد: دانش‌بنیان شدن و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در مأموریت‌های شرکت فولاد مبارکه یکی از بخش‌های رویکرد نوآوری است و ما باید این عرصه را به شکل جامعی حفظ کنیم؛ بنابراین رویکرد نوآورانه باید در همه ساختارهای سازمان جریان داشته باشد و موضوع تحول دیجیتال یکی از بخش‌هایی است که باید در نوآوری داشته باشیم.
اعمال محدودیت برق در تابستان
عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه نیز در این جلسه اظهار کرد: از یک سو محدودیت‌های برق چند روزی است که شروع شده و در حال افزایش است و از سوی دیگر تعمیرات نیز در جای‌جای خطوط تولید شده و میزان آن در حال افزایش است.
وی افزود: برای تحقق مسائل ایمنی مربوط به تعمیرات و نظمی که باید در شات‌دان‌ها حاکم باشد، برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده تا مثل قبل این موضوعات به‌دقت پیگیری شود.
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: بستری برای بهسازی پولپیت‌های نواحی تولید ایجاد شده تا بتوانند نیازهای خود را در این زمینه عملی کنند و کار خود را به نتیجه برسانند تا فضای راحتی برای کارکنان ایجاد شود.
وی اذعان داشت: در عرصه تولید در نواحی و دیگر نقاط شرکت باید نظم و هماهنگی بیشتری در امور مختلف به وجود آید تا ایمنی در شرکت افزایش پیدا کند و در نهایت بتوانیم تولید را با حداکثر ظرفیت انجام دهیم.

http://tejaratava.ir/?p=56706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.