• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4

صعود صنعت بیمه در مسیر هموار بیمه‌های زندگ

  • کد خبر : 20611
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
صعود صنعت بیمه در مسیر هموار بیمه‌های زندگ
معاون فنی شرکت بیمه کارآفرین، از رشد 31 درصدی بیمه‌های عمر اندوخته دار در سال 1399 نسبت به سال قبل خبر داد.

عباس اسلامی معاون فنی مدیرعامل بیمه کارآفرین در بیمه‌های زندگی، در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی ، بیان کرد: شرکت بیمه کارآفرین با ایجاد انگیزه برای عوامل فروش، توسعه کمی وکیفی شبکه و طراحی محصولات متنوع به‌طور خاص در بیمه‌های زندگی، همواره سعی در ایجاد تمایز و مزیت رقابتی دارد.

مسیر پرتفوی بیمه‌های عمر وزندگی کارآفرین

اسلامی مجموعه‌ای از سیاست‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را باعث رشد بیمه زندگی در بیمه کارآفرین دانست و توضیح داد: بیمه کارآفرین از اسفند سال۹۷ بیمه عمر اندوخته دار، را بر اساس تجربیات و نقاط قوت سازمانی و درک صحیح از نیازهای مشتریان و با اشراف بر محدودیت‌های بیمه‌نامه‌های قبلی و متناسب با نیازهای روز ارائه کرد. قبل از راه‌اندازی بیمه‌نامه عمراندوخته‌دار امید، تعداد بیمه‌نامه صادره، در سال ۹۷ معادل ۴۴ هزار واحد بیمه‌نامه بود که خوشبختانه در سال ۹۸ با رشدی دو برابر به ۸۸ هزار واحد و در سال ۱۳۹۹ قریب به ۱۰۰ هزار واحد فروش محقق شده است. با عنایت به اینکه به‌طور سنتی فروش شرکت بیمه کارآفرین غالباً برمحورحق بیمه سالانه و مبالغ با اهمیت متمرکز بوده است بنابراین حق بیمه تولیدی در بیمه‌های عمراندوخته دار کماکان سهم ۵۰ درصدی در پرتفوی شرکت را شامل می‌شود.

حق بیمه وصولی بیمه‌های عمر اندوخته دار در سال ۹۸ با رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال ۹۷ حدوداً ۶۵۰ میلیارد تومان بود و این پرتفو، در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با تحقق رشد ۳۱ درصدی و حق بیمه‌ای معادل ۸۳۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود که این نشان از اقبال بازار به محصول و برند شرکت دارد.

معاون فنی بیمه‌های عمر و زندگی بیمه کارآفرین در ادامه درباره بیمه‌نامه عمر اندوخته دار، گفت: بیمه کارآفرین در طرح عمر اندوخته دار امید ضمن توجه به دامنه سنی بیمه‌شدگان و افزایش آن تا سن ۸۰ سالگی، ضمن اینکه پوشش امراض خاص را هم به لحاظ تعداد پوشش‌ها و هم سرمایه تعهدات گسترش داد در پوشش ازکارافتادگی ارائه خدمت را از شرط حادثه به هر علت تغییر و توسعه داد.

ضریب خسارت بیمه‌های زندگی کارآفرین پایین‌تر از میانگین صنعت بیمه

او با تأکید بر اینکه ضریب خسارت و نسبت خسارت بیمه‌های زندگی بیمه کارآفرین را نسبت به میانگین صنعت بیمه پایین‌تر است، توضیح داد: بخشی از حق بیمه‌های بیمه‌نامه تعهد شرکت به اندوخته بیمه‌نامه است که از این محل سررسید، بازخرید، برداشت و وام، بیمه‌نامه تأمین می‌گردد و همه این موارد به‌عنوان خسارت در آمار صنعت بیمه ذکر می‌شود درحالی‌که این موارد باید جز مصارف نقدینگی بیمه‌نامه‌ها قلمداد شوند.

بازنگری نیاز روز صنعت بیمه

اسلامی بهبود مستمر و بازنگری در آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی صنعت بیمه و توسعه روش‌ها و فرایندها همواره می‌تواند باعث جلب اعتماد مردم به صنعت و استقبال از خرید بیمه‌نامه شود، عنوان کرد: نهاد ناظر سال‌های متمادی، مشغول تدوین آیین‌نامه‌های جدید و اصلاح آیین‌نامه‌های پیشین بوده است تا ضمن ایجاد انضباط در بازار بتواند پاسخگوی نیازهای کنونی بازار و مشتریان باشد. از سوی دیگر در حوزه قانون‌گذاری ظرفیت‌های موجود در آئین‌نامه ۶۸ به‌گونه‌ای است که محدودیتی برای فعالیت شرکت بیمه در حوزه بیمه‌های زندگی وجود ندارد. شرکت‌های بیمه می‌توانند طرح‌های جدید خود را حتی اگر در بستر آئین‌نامه‌های موجود سابقه نداشته باشد به‌راحتی با تحلیل فنی و تحلیل دقیق ریسک، جهت اخذ مجوزهای خاص مطرح نمایند.

تأثیر ویروس کرونا بر بیمه‌های عمر

معاون فنی مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تأثیر ویروس کرونا بر بیمه‌های عمر اشاره کرد و گفت: این شرکت قبل از ورود و اعلام رسمی بیماری کرونا به کشور تا حد امکان رفتار این پاندمی در دنیا را بررسی و مطالعه کرد و با تنظیم گزارشی به هیئت عامل ضمن تعیین دامنه ریسک در جامعه بیمه‌گذاران عمراندوخته دار کارآفرین از ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ به‌عنوان اولین بازخورد و عکس‌العمل در صنعت بیمه ارائه پوششی جهت تأمین هزینه درمان کرونا به بیمه‌گذاران عمراندوخته دار خود را بدون دریافت حق بیمه اضافی و یا تشریفات صدور الحاقیه از طریق ارسال پیامک، اطلاع‌رسانی و تحت پوشش قرارداد.

اسلامی در پایان در خصوص سود حاصل از مشارکت در منافع بیمه‌گذاران عمر شرکت گفت: بیمه کارآفرین با حساسیت در حوزه سرمایه‌گذاری، تمام تلاش خود را انجام داد تا حداقل بازده برنامه‌ریزی و از پیش تعیین‌شده برای سال ۹۹ که ۳۰ درصد بود محقق نماید. طبق برنامه‌های شرکت در اولین فرصت بعد از استخراج صورت‌های سود و زیان نسبت به اعلام و واریز سود قطعی شده سال گذشته به‌حساب بیمه‌گذاران عمراندوخته دار اقدام خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=20611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.