• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

صرفه جویی ۳۵ میلیون دلاری سالانه با تولید فیلتر های آب شیرین کن

  • کد خبر : 47501
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
صرفه جویی ۳۵ میلیون دلاری سالانه با تولید فیلتر های آب شیرین کن

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی طرح تولید فیلتر های تصیفه آب ( ممبران ) در ایلام خبر داد و گفت : پیش بینی می شود فاز اول بخش رولینگ این طرح تا پایان اردیبهشت آینده به بهره برداری برسد .

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایدرونیوز، محسن صالحی نیا با اشاره به اینکه با تولید هر فیلتر تصیفه آب شاهد ۵۰۰ دلار صرفه جویی و سالانه ۳۵ میلیون دلار کاهش ارز بری خواهیم بود، افزود : ظرفیت سالانه طرح تولید فیلترهای تصفیه آب (ممبران) ۷۰ هزار ماژول فیلتر های یک متری با قطر ۸ اینچ است. مجموع سرمایه گذاری این طرح ۹ میلیون یورو و هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و اشتغال مستقیم ۷۵ نفر است.

همچنین به گفته محمد نوری امیری معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو کاربرد اصلی این فیلتر ها در سیستم های تصفیه آب با استفاده از فناوری اسمز معکوس ( RO) بوده و در شیرین سازی تولید آب شرب ، آب مورد نیاز صنایع ، پتروشیمی و صنایع غذایی نیز کاربرد دارد.

معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو اضافه کرد : خروجی آب شیرین هر فیلتر معادل حدود ۵۰ درصد آب شور و تلخ ورودی است . وی ادامه داد : شیرین سازی آب از طریق فیلترهای ممبران پیشرفته ترین و کم هزینه ترین شیوه استحصال آب سالم از آب شور و تلخ است که پیشتر فناوری آن در انحصار کشورهای محدودی چون ژاپن ، امریکا ، کره و چین بوده است .

معاون ایدرو افزود: با توجه به اقلیم دشت مرکزی کشور ایجاد تصفیه خانه های متشکل از فیلترهای فوق می تواند به کاهش هزینه ها و افزایش سرعت دستیابی و تامین آب سالم در این مناطق کشور کمک کند. این در حالی است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس میلیون ها متر مکعب آب از طریق بکار گیری این فیلتر ها به آب شیرین قابل استفاده تبدیل می شود.

نوری امیری اجرای اشتراکی این طرح بین ایدرو و بخش خصوصی توانمند در عرصه ای ۷ هکتاری در استان محروم ایلام را نمونه موفق از ایفای وظایف سازمان های توسعه ای در راستای همگامی با سرمایه گذاران در عرصه های نو و اشتغال در مناطق محروم بر شمرد .

http://tejaratava.ir/?p=47501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.