• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

صرفه جویی ارزی نزدیک به ۱٫۵ میلیارد دلاری با بومی سازی صنعت فولاد

  • کد خبر : 73117
  • ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۹:۴۹
صرفه جویی ارزی نزدیک به ۱٫۵ میلیارد دلاری با بومی سازی صنعت فولاد

رئیس هیات عامل ایمیدرو از صرفه جویی نزدیک به ۱٫۵ میلیارد دلاری با بومی سازی صنعت فولاد طی ۳ سال اخیر خبر داد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه ا… جعفری در حاشیه چهارمین جشنواره ملی فولاد با بیان این مطلب اظهار داشت: طی ۳ سال اخیر با همکاری ایمیدرو و انجمن ملی فولاد ایران، با ایجاد سامانه کارلینک به عنوان حلقه اتصال، بستر سازی برای ورود سازندگان و شرکت های نیازمند شکل گرفت و درنتیجه، با احصای نیازمندی ها و متعاقب آن، با استفاده از دانش روز، بومی سازی قطعات و تجهیزات انجام شد.

وی ادامه داد: طی این مدت، بیش از ۲۶ هزار قطعه و تجهیز در صنعت فولاد از طریق سامانه کارلینک بومی سازی شده که البته انجمن ملی فولاد، نقش بیشتری در این زمینه ایفا کرده است. در مراسم افتتاح جشنواره نیز تفاهم نامه های مختلفی برای تامین نیازهای داخلی بین شرکت های سازنده و نیازمند منعقد شد.

برطرف شدن نگرانی ها با اکتشافات عمقی جدید در سنگ آهن

با اشاره به اینکه ذخایر موجود سنگ آهن براساس طرح جامع فولاد -که ظرفیت پیش بینی شده ۵۵ میلیون تن فولاد انجام می شود و الان به ظرفیت ۴۵ میلیون تن رسیده – بین ۱۵ تا ۱۷ سال است، تصریح کرد: خوشبختانه با اکتشافات عمقی در حال انجام، ذخایر جدیدی به مجموعه افزوده می شود و نتایج حاکی از اضافه شده ذحایر جدید، به میزان ذخایر موجود است.

وی افزود: به عنوان مثال، در منطقه گل گهر، بیش از ۵۰۰ میلیون تن افزایش ذخیره داشته ایم. نتایج حفاری های زمین شناختی در برخی مناطق گرچه نیازمند قطعی شدن ذخایر است اما در مجموع، چشم انداز مثبت است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: موضوع سرمایه گذاری در معادن خارج از کشور نیز مطرح است. اکتشافات را در بخش های مختلف عناصر آغاز کرده ایم و حتی مصوباتی هست که می توانیم قانونی انجام دهیم. این روند می تواند نگرانی ها را برطرف کند.

ارائه تسهیلات کم بهره به شرکت های علاقه مند به ماشین آلات بومی سازی شده

جعفری با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیارد متر مربع حجم عملیات خاکی داریم، گفت: با توجه به اکتشافات جدید و تولید در حال انجام، ۱۵ ماده معدنی جدید را در زنجیره تولید دنبال می کنیم که در کنار ذخایر، نیازمند ماشین آلات برای استخراج هستیم. توجه به ماشین آلات ساخت داخل می تواند در قیمت تمام شده کمک کند.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته سیاست حمایت از تولید داخل، در معاونت امور معادن و صنایع معدنی دنبال می شود و در ایمیدرو هم از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، این فرصت را فراهم کردیم تا شرکت هایی که قرارداد خرید ماشین آلات از شرکت های داخل می کنند، تسهیلات مناسب با بهره کمتر اعطا کند.

کاهش ۶۵درصدی ارزبری دامپتراک بومی سازی شده

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به بومی سازی دامپتراک ۶۰ هزار تنی برای نخستین بار در کشور، گفت: شرکت سازنده توانسته است جسارت و خودباوری را ایجاد و نسبت به ساخت آن اقدام کند. ۴۵ درصد این دستگاه، ساخت داخل است. این موضوع تاکنون توانسته بیش از ۶۵ درصد ارزبری را کاهش دهد. همچنین، با توسعه این حوزه به افزایش اشتغال نیز کمک خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم برای سازندگان دامپتراک، بستر لازم را فراهم کنیم تا آنها امکان تولید دامپتراک هایی با ظرفیت بالاتر پیدا کنند.

http://tejaratava.ir/?p=73117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.