• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

شکسته شدن رکورد تولید در ایران خودرو

  • کد خبر : 17287
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
شکسته شدن رکورد تولید در ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو گفت:​ ایران خودرو در حوزه خودرو‌های سواری ۳۵ درصد و در حوزه خودرو‌های سنگین ۶۵ درصد در مقایسه با پارسال افزایش تولید داشته است.

فرشاد مقیمی در گفتگوبا خبرگزاری صدا و سیما، افزود: گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه محصولات سبک و سنگین در سال ۹۹ با هدف گذاری که برای جهش تولید داشته توانسته نه تنها به اهداف خود دست پیدا کند بلکه بیش از هدف گذاری‌های انجام شده، خودرو تولید کرده است.

وی گفت:​ این شرکت در حوزه خودرو‌های سبک از عدد ۵۰۱ هزار و ۳۹۹ دستگاه عبور و در حوزه خودرو‌های سنگین هم بیش از سه هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو تولید کرده ایم که این میزان تولید، یعنی در حوزه خودرو‌های سواری ۳۵ درصد و در حوزه خودرو‌های سنگین ۶۵ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته داشته ایم.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات انجام شده، تعهدات ایران خودرو رو به کاهش است ادامه داد: تا امروز ما حدود ۱۴ هزار تعهد معوقه داریم که تلاش می‌کنیم تا ساعات پایانی سال ۹۹ ‌تعهدات خود را به کمتر از ۹ هزار دستگاه برسانیم.

مقیمی گفت: برای نخستین بار گروه صنعتی ایران خودرو در سال آینده، از روز پنجم فروردین فعالیت خود را آغاز می‌کند تا بخشی از خودرو‌هایی که ناقص بودند را در ایام تعطیلات نوروز آماده تحویل کند.

وی درباره محصولات جدید نیز افزود: طراحی خودرو تارا در سال ۹۹ آغاز شده و در جلسه نهایی که امروز برگزار شد، قرار شد که در سال ۱۴۰۰ برنامه تولید بر اساس برنامه پیش بینی شده آغاز شود تا تعهدات ما دقیقاً​ در زمان اعلام شده تحویل شود که با توجه به روند اجرای برنامه‌ها شاید حتی تعهدات ما پیش از زمان تعیین شده برآورد شود چرا که در حال حاضر برنامه ریزی شده تا طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۷۸ هزار دستگاه خودروی ما از سری خودرو‌های جدیدمان باشد.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد:​ درباره واگذاری‌های ایران خودرو هم با توجه به تعهدات و تکالیفی که از طرف ستاد اقتصادی دولت و شورای عالی پول و اعتبار داشتیم مصوب شد که ما بخشی از دارایی‌های غیر مولد خود را واگذار کنیم که بر اساس این مصوبه ما در سال ۹۹ بیش از پنج هزار میلیارد تومان از دارایی‌های غیر مولد خود را واگذار و سرمایه‌های آن را به سرمایه‌های مولد تبدیل کردیم و همین روال در سال آینده هم دنبال هم خواهد شد.

آقای مقیمی یادآور شد: بخشی از همین پروژه‌های جدید ایران خودرو، حاصل همین منابعی است که از محل این واگذاری‌ها به دست آمده که بر اساس آن، توانسته ایم پروژه‌هایی مثل موتور سه استوانه، گیربکس ۶ سرعته، گیربکس نیمه اتوماتیک و محصول جدید ایران خودرو که یک خودرو نیم شاسی است را آغاز کنیم و در حال حاضر هم در تلاش هستیم تا در کنار پروژه تارا همزمان پروژه‌ای جدید را هم آغاز و سعی کنیم که در سال ۱۴۰۰ این خودرو را نیز روانه بازار کنیم.

وی گفت:​ همچنین هدف گذاری تولید در سال ۱۴۰۰ برای گروه صنعتی ایران خودرو رشد ۲۵ درصدی تولید است که برای بازار‌های داخلی و خارجی انجام خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=17287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.