• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نقش چشمگیری در شکل‌گیری و ادامه نهضت بومی‌سازی داشته اند

  • کد خبر : 72823
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نقش چشمگیری در شکل‌گیری و ادامه نهضت بومی‌سازی داشته اند

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه گفت: مکانیزم‌های مختلفی به کار گرفته شده تا بتوانیم از حداکثر توان شرکت‌های داخلی استفاده کنیم. شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از جمله این شرکت‌ها هستند که توانسته‌اند نقشی چشمگیری در شکل‌گیری و ادامه این نهضت بومی‌سازی داشته باشند؛ چرا که نیازمندی‌های صنعت فولاد با استفاده از دانش و فناوری تأمین می‌شود. به همین خاطر در سال‌های گذشته علاوه بر نیازهای روز، فولاد مبارکه تلاش می‌کند تا با استفاده از زیست‌بوم فناوری و نوآوری نیازهای آینده را تأمین کند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایراسین، یحیی پالیزدار در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: صنعت فولاد با حدود ۶۰ سال قدمت در ایران در ابتدا تنها خریدار کارخانه ها بوده و حتی توانایی بهره‌برداری از خطوط تولید را نداشته است اما به مرور زمان با همت جوانان این مرز و بوم، در موضوع بهره‌برداری پیشرفت‌های چشمگیری را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه اظهار کرد: در ۴ دهه گذشته، فعالان صنعت فولاد تلاش کردند تا تکنولوژی‌های موجود را بومی‌سازی کنند. گروه فولادمبارکه نیز مجموعه‌ای پیشرو در صنعت فولاد کشور است که در زمینه‌های مختلف صنعتی از جمله بومی‌سازی، دستاوردهای قابل توجهی را کسب کرده است.

وی افزود: کارکنان فولاد مبارکه در سال‌های گذشته بر این موضوع تمرکز داشته‌اند که تجهیزات، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل کشور تأمین کنند که این حرکت به طور جدی در ۲۰ سال گذشته پیگیری شده و در نتیجه بیش از ۹۰ درصد این اقلام در کشور و به دست تولیدکنندگان داخلی ساخته می‌شود که این موضوع افتخاری بزرگ برای کشور عزیزمان است.

پالیزدار در ادامه گفت: مکانیزم‌های مختلفی به کار گرفته شده تا بتوانیم از حداکثر توان شرکت‌های داخلی استفاده کنیم. شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از جمله این شرکت‌ها هستند که توانسته‌اند نقش چشمگیری در شکل‌گیری و ادامه این نهضت بومی‌سازی داشته باشند؛ چرا که نیازمندی‌های صنعت فولاد با استفاده از دانش و فناوری تأمین می‌شود. به همین خاطر در سال‌های گذشته علاوه بر نیازهای روز، فولاد مبارکه تلاش می‌کند تا با استفاده از زیست‌بوم فناوری و نوآوری نیازهای آینده را تأمین کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: فولادمبارکه بازار تأمین قطعات، تجهیزات و خدمات خود را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و به طور کلی تولیدکنندگان داخلی و مجموعه‌های فناور قرار داده تا این شرکت‌ها تقویت شده و رشد کنند. در این زمینه مکانیزم‌های مختلفی نظیر عقد قراردادهای بلندمدت خرید برای حمایت از این شرکت‌ها به کار گرفته شده تا به نحوی از تولید داخلی حمایت‌های حداکثری صورت پذیرد.

وی افزود: یکی از حمایت‌های دیگری که در گروه فولاد مبارکه به مجموع حمایت‌های قبلی اضافه شده، سرمایه‌گذاری خطرپذیر در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است تا شرکت‌ها با تأمین نقدینگی در طرح‌های توسعه‌ای فناورانه، با آسودگی خاطر بیشتری فعالیت کنند. این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر کمک به توسعه فناوری در فولاد مبارکه، از دانش کسب شده در صنایع دیگر نیز استفاده شود.

پالیزدار تصریح کرد: با تکمیل فاز بومی‌سازی و تأمین نیازهای روز در فولاد مبارکه می‌توانیم در آینده شاهد توسعه تکنولوژی و ظهور و بروز فناوری‌های جدید در صنعت فولاد باشیم.

http://tejaratava.ir/?p=72823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.