• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

شروع به ساخت ۷۵۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

  • کد خبر : 38586
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
شروع به ساخت ۷۵۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه گفت: تاکنون برای احداث ۴ میلیون مسکن، ۱.۴ میلیون نفر ثبت نام کرده اند که در مرحله اول در ۵۲۰ شهر زمین تامین شده داریم که در آنها ۷۵۰ هزار واحد مسکونی شروع یا آماده شروع هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق تعاون ایران، نشست مشترک رئیس اتاق تعاون ایران، روسای اتاق های تعاون سراسر کشور با معاونین وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرایی شدن و تسریع در روند تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی امروز در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران بیان کرد: موضوع مسکن در کشور یکی از اساسی ترین مباحث مسئولان نظام است که از دو منظر قابل توجه است.

وی ادامه داد: منظر اول، تامین نیاز مردم به مسکن و سرپناه است که در شرایط کنونی یکی از اقلام مهم هزینه ای مردم محسوب می شود و دوم اینکه مسکن صنعت پیشران اقتصادی است و حرکت در این صنعت، موجبات پویایی و حرکت سایر صنایع را فراهم می‌سازد.

رئیس اتاق تعاون ایران تاکید کرد: روسای اتاق های تعاون استان ها، دبیرخانه مسکن کارگری در تمام اتاق های تعاون استان را به طور جد راه اندازی و عملیاتی کنند و جلسات منظم با مدیرکل راه و شهرسازی، معاون فنی عمران استاندار و مدیر کل تعاون برگزار شود.

در ادامه این نشست تعدادی از روسای اتاق‌های استان ها، گزارشی از روند اجرایی، ظرفیت ها، مشکلات و چالش های پیش رو برای این اجرای این تفاهم نامه را مطرح کردند.

تخصیص زمین برای ساخت واحدها، مشکلات تغییر کاربری اراضی در اختیار تعاونی ها، مباحث مربوط به فرم ج متقاضیان برای اعضا تعاونی ها، تکمیل مدارک متقاضیان، واگذاری پروژه های نیمه تمام به اتاق تعاون برای تکمیل و تحویل به متقاضیان، مباحث مربوط به استفاده از مصالح ساختمانی دانش بنیان، از مهمترین مشکلات مطروحه بود.

در مرحله اول برای ۵۲۰ شهر کشور زمین تامین شده داریم

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست بیان کرد: قانون جهش تولید برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی ابلاغ و برنامه های اجرایی آن طراحی شده است.

وی ادامه داد: شبکه اجتماعی گسترده ای نیز در این خصوص طراحی و تفاهم نامه نیز انجام شده است. تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که در مرحله اول برای ۵۲۰ شهر کشور زمین تامین شده داریم که از این میزان ۷۵۰ هزار واحد مسکونی شروع یا آماده شروع هستند.

وی با تاکید بر حضور روسای اتاق های تعاون در شورای مسکن استان، اظهار کرد: مشکل تعاونی ها در خصوص فرم ج در وزارتخانه، بررسی خواهد شد همچنین تخفیف هزینه پروانه ساختمان به میزان ۳۰ درصد و تخفیف هزینه ۵۰ درصدی نظام مهندسی و تخفیف هزینه ۵۰ درصدی خدمات فنی مهندسی و مبلغ مالیات برای هر واحد مسکونی اعم از آماده سازی و ساخت در این طرح مقطوع یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

محمودزاده در بخش دیگری از نشست در مورد مشکلات بیمه ای تعاونی‌های مسکن، گفت: مشکلات تعاونی های مسکن با سازمان تامین اجتماعی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جدول متقاضیان به تفکیک شهر، برای این وزارتخانه آماده شود که ظرف مدت ۴۵ روز برای تخصیص زمین اقدامات آن صورت گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین جدولی از اراضی که در اختیار تعاونی هاست که دارای زمین هستند، یا زمین متعلق به خودشان بوده و کاربری ندارد، به این وزارتخانه اعلام شود. در صورتی که تعاونی ها دارای زمین های بزرگ در خارج از محدوده شهری باشند درخواست راه اندازی شهرک های جدید بخش تعاون ارائه شود.

گفتنی است، در این نشست بر تشکیل دفاتر فنی، حقوقی و خدمات پشتیبانی در دبیرخانه های استانی تاکید شد.

http://tejaratava.ir/?p=38586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.