• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
2
با امضای تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت علوم، صندوق نوآوری و شکوفایی و قرارگاه خاتم الانبیا محقق شد:

سه ارمغان مهم از هلدینگ خلیج فارس برای شرکت‌های دانش بنیان و ایرانی از نمایشگاه بیست و هفتم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

  • کد خبر : 85999
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
سه ارمغان مهم از هلدینگ خلیج فارس برای شرکت‌های دانش بنیان و ایرانی از نمایشگاه بیست و هفتم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
در آخرین روز نمایشگاه بیست و هفتم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، هلدینگ خلیج فارس با امضای سه تفاهم‌نامه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گام مهمی برای حمایت مالی، فنی و علمی شرکت‌های دانش بنیان و هم.نین استفاده از توان داخل برای انجام پروژه‌های بزرگترین گروه پتروشیمی کشور برداشت.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز به غرفه هلدینگ خلیج فارس تا با دکتر علی عسکری تفاهم‌نامه مشترکی امضا کند.
بر اساس این تفاهم نامه، طرفین در زمینه ایجاد سازوکار مشارکت، هم‌افزایی و هماهنگی اثربخش میان بازیگران زیست بوم حوزه فناوری و نوآوری به منظور رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه هلدینگ خلیج فارس و حمایت از ساخت داخل و تولید دانش بنیان همکاری می‌کنند.
دکتر علی عسکری در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت: انشاالله این اقدام بسترساز تحولی در حوزه صنعت پتروشیمی باشد.
دکتر زلفی گل هم در ادامه از رویکرد و حمایت‌های دکترعلی عسکری در زمینه حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان با هدف رشد تولید و خلق ثروت قدردانی کرد.

امضای تفاهم نامه همکاری هلدینگ خلیج فارس و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا
در ادامه، تفاهم نامه همکاری فی ما بین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شد. محور این تفاهم نامه که به امضای دکتر علی عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع خلیج فارس و سردار عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی رسید، توسعه میدان مارون و احداث کارخانه NGL 2300 بود.
به موجب این تفاهم نامه طرفین توافق کردند از توانمندی‌های یکدیگر در زمینه احداث پروژه‌های صنایع نفت، گاز و پتروشمیی استفاده کنند.

تفاهم‌نامه صندوق نوآوری و هلدینگ خلیج فارس برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی

تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف حمایت از توسعه زیست‌بوم شرکتی صنایع بزرگ در سال «مهار تورم و رشد تولید» منعقد شد.
این تفاهم‌نامه صبح امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در محل پاویون شرکت‌های دانش بنیان بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضای دکتر علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی رسید.
این تفاهم‌نامه با هدف «همکاری مشترک جهت تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی با اولویت اجرای پروژه‌های ارزش‌آفرین در پایین دست این صنعت» و همچنین «همکاری مشترک در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری جسورانه از طریق ایجاد صندوق جسورانه بورسی یا صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی به منظور تامین مالی پروژه‌ها و برنامه‌های فناورانه مشترک یا طرح‌های اولویت‌دار زیست‌بوم نوآوری صنعت پتروشیمی کشور» منعقد شده است.
در این تفاهم‌نامه همچنین طرفین بر «بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای رفع نیازمندی‌های صنایع پتروشیمی و استفاده از ظرفیت‌های صنعت در راستای رفع نیازمندی‌های راهبردی صنایع مرتبط و حمایت از توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان»، «همکاری جهت توسعه و بومی‌سازی لایسنس‌های فرآیندی، طراحی و تولید مجتمع و پارک‌های پتروشیمیایی از طریق انتقال تکنولوژی و قابلیت‌سازی در شرکت‌های دانش‌بنیان» و «شناسایی نیازهای فناورانه صنایع پتروشیمی به‌منظور مرتفع ساختن آن‌ها با معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنایع مرتبط با هدف توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان» و «کاهش وابستگی به محصولات و فناوری‌های خارجی و همکاری در زمینه برگزاری رویدادهای ترویجی، رویدادهای شبکه‌سازی و تبادل فناوری با حضور نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط» تاکید کردند.

http://tejaratava.ir/?p=85999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.