• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0
وضعیت خاص صدور یک بیمه‌نامه حساس؛

سلیمانی آقچای: زمانی برای جبران خطا در بیمه‌های باربری وجود ندارد

  • کد خبر : 78784
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴
سلیمانی آقچای: زمانی برای جبران خطا در بیمه‌های باربری وجود ندارد

دبیر دوم کارگروه بیمه‌های باربری سندیکای بیمه‌گران با اشاره به حساسیت‌های خاص صدور بیمه‌نامه‌های باربری بر ضرورت ارائه آموزش‌های حرفه‌ای در این زمینه تاکید کرد

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران، سمیه سلیمانی آقچای، دبیر دوم کارگروه بیمه‌های باربری سندیکای بیمه‌گران درباره اهمیت خاص بیمه‌های باربری اظهار کرد: رشته بیمه باربری نیازمند داشتن دانش کافی در حوزه بین‌المللی است، به همین خاطر عدم توانمندی در این حوزه باعث بروز مشکلاتی در روند صدور بیمه‌نامه‌ها خواهد شد.

 دبیر دوم کارگروه بیمه‌های باربری سندیکای بیمه‌گران اضافه کرد: از آنجایی که در صدور بیمه‌نامه‌های باربری تعهدآوری شرکت‌های بیمه مطرح است، این کار باید با علم و دقت انجام شود، بنابراین لازم است به شبکه فروش و نمایندگان در این رشته آموزش‌های لازم داده شود. ‌ 

سلیمانی ادامه داد: یکی از راه‌کارهایی که می‌توان برای تداوم و حفظ آموزش‌ها به کار گرفت این است که هر شرکت یک تیم تخصصی بیمه باربری راه‌اندازی کند. در این تیم‌های تخصصی آموزش‌های لازم داده شود و ایرادات برطرف شوند. همچنین می‌توان برای این تیم ارزش‌افزوده هم ایجاد کرد و امتیازاتی در نظر گرفت تا با انگیزه بیشتری به فروش در این رشته بپردازند. 

وی درباره وضعیت این رشته‌ بیمه‌ای در شرکت بیمه نوین اظهار کرد: در شرکت بیمه نوین صدور بیمه‌نامه باربری در ستاد متمرکز شده است. واحدهای فروش پیشنهاد تکمیل شده در سیستم بیمه ای را در درگاه ستاد بارگذاری می‌کنند و ستاد از طریق همین درگاه روند کار را بررسی می‌کند و اگر همه موارد بدون ایراد بود، مجوز صدور بیمه‌نامه را صادر می‌نماید. با این اقدام در شرکت بیمه نوین همه بیمه‌نامه‌ها‌ بدون اشکال صادر می‌شوند. 

دبیر دوم کارگروه بیمه‌های باربری سندیکای بیمه‌گران اظهار کرد: فکر می‌کنم در حال حاضر فقط بیمه نوین باشد که چنین روندی را در پیش گرفته است. این اقدام برای شرکت رضایت‌بخش بوده چراکه بیمه نامه ها با آگاهی و به درستی صادر می‌شوند. 

سلیمانی افزود: در بیمه‌ باربری چون همانند سایر بیمه های اموال یکساله نیست و فقط یک حمل قرار است انجام شود، زمانی برای خطا و جبران آن از طریق الحاقیه نیست و همین مسئله حساسیت کار را بالا می‌برد. 

وی با بیان اینکه بیمه‌نامه‌ها بیشتر از طرف شعب و نماینده‌ها صادر می‌شوند، گفت: بیمه باربری به بازاریابی احتیاج دارد و مشتری اغلب برای بیمه به شعب مراجعه نمی‌کند. چون مشتری‌ها اکثرا حقوقی و از تجار هستند. چنین فرد حرفه‌ای حاضر نیست شخصا برای گرفتن بیمه‌ اقدام کند. پس باید یک بیمه‌گر یا نماینده با پیگیری خود کار را تا زمان انعقاد بیمه‌نامه دنبال کند.

http://tejaratava.ir/?p=78784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.