• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0
با حضور مشاور و مدیرکل حوزه شهردار تهران

سعید جهانی به‌عنوان سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران معرفی شد

  • کد خبر : 76426
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
سعید جهانی به‌عنوان سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران معرفی شد
آئین تکریم سرپرست پیشین و معارفه‌ی سرپرست جدید سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با حضور مشاور و مدیرکل حوزه شهردار تهران و مدیران ارشد سازمان امروز بیست‌‌و‌سوم بهمن‌ در سازمان فاوا برگزار شد.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در این جلسه، سجاد محمد ‌علی‌نژاد مشاور و مدیرکل حوزه شهردار تهران به اهمیت جایگاه سازمان فاوا در این دوره از مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: انجام اقدامات پا‌یه‌ای و زیرساختی در کنار ارائه‌ی خدمات نوین و تکریم مخاطبان مدیریت شهری از دل کارهای فاوا بیرون می‌آید.
مدیرکل حوزه‌ی شهردار تهران با تاکید بر این‌که تجربه‌ی سازمان فاوا در این مدت نشان داده است که این سازمان یکی از مجموعه‌های رو به‌جلوی شهرداری است که وضعیت مطلوبی دارد، افزود: طراحی و خوش‌فکری بدنه‌ی سازمان فاوا، امکان استفاده بهینه و منطقی از امکانات را در کنار کاهش مراجعات به همراه داشته و کمک کرده است تا هوشمندانه از ظرفیت‌ها در مدیریت شهری تهران استفاده شود.
محمد‌علی‌نژاد با یادآوری حمله‌ی سایبری به شهرداری تهران در روزهای نزدیک به رحلت حضرت ‌امام خمینی (ره) گفت: در آن دوره، شاهد بودیم که چگونه همه‌ی کارمندان و مدیران سازمان فاوا، خارج از روال اداری با انرژی فراوانی پای کار آمدند و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و امکانات موجود، پشتیبانی لازم را به‌عمل آوردند.
وی با تشکر از ظرفیت‌های نیروی انسانی سازمان فاوا خاطرنشان کرد: بر این اعتقاد هستیم که تقویت سازمان فاوا، زیرساخت‌های پایه‌ای شهرداری تهران را متحول می‌کند و در این راستا تلاش می‌کنیم با پشتیبانی لازم و تامین منابع، به بهترین نحو از نیروهای سازمان فاوا که یکی از نخبه‌ترین مجموعه‌های شهرداری تهران است، حمایت شود.
محمد‌علی‌نژاد با آرزوی توفیق برای هادی محضرنیا از سرپرست جدید سازمان خواست تا در پیشبرد امور سازمان فاوا، بالاترین سطح از تعامل را فراهم کند.
هادی محضرنیا، سرپرست پیشین سازمان در این مراسم، خاطرنشان کرد: حمله‌ی سایبری بیش از هر چیز نشان داد که سازمان فاوا تا چه اندازه از ظرفیت نیروی انسانی ارزشمندی برخوردار است؛ اما آن‌چه مانع از تحقق برنامه‌ها شده، مشکلات ساختاری و فرآیندی در این مجموعه است.
محضرنیا  دو بازوی اصلی سازمان فاوای شهرداری تهران را نیروی انسانی این مجموعه و پیمانکاران عنوان کرد و افزود: در ده سال اخیر چر‌خه‌ی معیوبی در ساختار سازمان فاوا وجود داشته به‌طوری که از سیاستگذاری و رگولاتوری تا اجرا و نظارت بر عهده‌ی این سازمان بوده که باید اصلاح شود.
وی همچنین خواستار افزایش حقوق کارمندان سازمان فاوای شهرداری تهران شد و گفت: در این سال‌ها شاهد خروج نیروهای خبره از این مجموعه بوده‌ایم و با این وجود، در شرایط بحرانی  کارکنان با عقیده و اعتقاد قلبی به شهرداری تهران و مردم خدمت کرده‌اند و با حمایت مناسب از این نیروها در کنار تغییرات ساختاری و فرآیندی باید اقدام اساسی صورت گیرد.
سعید جهانی سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز با اشاره به سوابق خدمت خود در نهاد ریاست‌جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته‌ام چرا که اساساً سازمان فاوا یکی از ارکان اجرای تمامی برنامه‌های شهر تهران حول محور هوشمندسازی است و هر تحول فرایندی و هوشمندی در سطح شهر تهران نیازمند حضور موثر ظرفیت‌های سازمان فاوا اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نیروهای متخصص است. همچنین به‌دلیل ماهیت خدمات سازمان فاوا و وابستگی مستقیم آن به نوسانات ارزی سختی کار در این سازمان چند برابر است.
وی ابراز داشت: یکی دیگر از ابعاد پیچیدگی مدیریت سازمان فاوا تنوع سرویس‌های موجود در آن است که این سازمان را ملزم نموده تا علاوه بر ارائه‌ی سرویس به حدود ۶۰ هزار پرسنل شریف مجموعه‌ی شهرداری تهران، ملاحظات ارائه‌ی سرویس‌های شهروندی به حدود ۱۲ میلیون شهروند محترم تهرانی را نیز در نظر بگیرد.
جهانی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در سازمان فاوای شهرداری تهران، افزود: در این حوزه، در کنار اهمیت تأمین منابع سخت‌افزاری، حضور نیروی متبحر حیاتی است و باید تلاش کنیم تا حس امنیت شغلی و رضایت شغلی در این مجموعه افزایش پیدا کند.
در پایان این مراسم لوح تقدیری از طرف شهردار تهران به هادی ‌محضرنیا اهداء و از عملکرد وی در طول سرپرستی سازمان فاوای شهرداری تهران، قدردانی شد.
گفتنی است سعید جهانی دارای مدارک کارشناسی فناوری اطلاعات از دانشگاه شریف و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر است و پیش از این مسئولیت مدیرکلی دفتر IT سازمان فناوری اطلاعات ایران را بر عهده داشته. در مدت تصدی این پست، همواره این سازمان در بین سه دستگاه برتر در حوزه‌ی دولت الکترونیک در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور بوده است به طوری که قبل از حضور وی رتبه‌ی این سازمان در ارزیابی کیفیت خدمات دولت الکترونیک دستگاه‌های اجرایی کشور ۴۵ بوده.
وی همچنین راهبری صدور گواهی‌های نرم‌افزاری شورای عالی انفورماتیک را در سوابق خود دارد که در این مدت برای بیش از ۳۵۰ نرم‌افزار مختلف گواهی‌های مالکیت نرم‌افزار صادر نموده است.
سعید جهانی در مجموعه‌ی نهاد ریاست جمهوری نیز مدیر پروژه‌های مهمی چون استقرار ERP و اتوماسیون اداری بوده است.
وی در سازمان فاوای شهرداری تهران نیز به‌عنوان معاون خدمات دیجیتال شهروندی فعالیت کرده است.

http://tejaratava.ir/?p=76426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.