• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5

سامانه شناسایی خانه‌های خالی مسدود است

  • کد خبر : 41589
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
سامانه شناسایی خانه‌های خالی مسدود است

وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه املاک و اسکان فعلاً مسدود است و به دنبال آن هستیم که مجوزی برای بازگشایی سامانه اخذ کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی در حاشیه پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل در جمع خبرنگاران درباره استفاده از بخش خصوصی در احداث آزادراه‌ها، اظهار کرد: به دنبال جذاب کردن پروژه‌های عمرانی برای بخش خصوصی هستیم. مثلاً آزادراهی که قرار است ۱۰ ساله و با روش BOT واگذار شود، برای آنکه جذاب‌تر شود ۱۵ ساله به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

وی حمل و نقل کشور ایران را بسیار مهم دانست و گفت: اگر حوزه حمل و نقل رشد کند، می‌تواند بالغ بر ۲۰ درصد GDP را در اختیار بگیرد. مثلاً اگر کانتینر بخواهد از هند و مسیر ایران به فنلاند برود، ۲۰ روز بیشتر طول نمی‌کشد حال آنکه از مسیر فعلی چند ماهه خواهد بود بنابراین به لحاظ زمان و هزینه، ترانزیت کالا از مسیر ایران منافع زیادی برای صاحبان کالا دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: روسیه سالانه ۳۰۰هزار تن زغال‌سنگ به هند ارسال می‌کند. اگر از مسیر ایران عبور کند، زمان آن به یک‌سوم خواهد رسید.

قاسمی با تأکید بر اهمیت تکمیل و تجمیع کریدورها گفت: تکمیل کریدور شمال ـ جنوب در دستور کار است. مثلاً قطعه راه‌آهن رشت به آستارا احداث نشده و ترانزیت کالا از هند به روسیه بر روی ریل ناقص خواهد بود.

وی درباره سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم در این سامانه که خوداظهاری است، ثبت‌نام کنند؛ سامانه املاک و اسکان یک سامانه زیرساختی است که اطلاعات آن برای سیاستگذاران بخش مسکن اهمیت بالایی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بسته بودن سامانه املاک و اسکان گفت: به دنبال مجوز هستیم تا این سامانه را باز کنیم.

قاسمی درباره سامانه «ثمن» (سامانه ملی نهضت ملی مسکن) گفت: تعداد متقاضیان ثبت‌نام در سامانه ثمن به همراه متقاضیان طرح ملی مسکن به بیش از سه میلیون نفر رسیده، هنوز در بسیاری از شهرها سامانه باز نشده و پیش‌بینی ما این است که به بیش از چهار میلیون تقاضا برسد. جمعه گذشته ۴۰ هزار واحد در یزد آغاز شد هفته آینده ۳۰ هزار واحد در قم آغاز می‌شود.

وی گفت: درباره پروژه‌های نیمه تمام گفت: طرح‌های عمرانی نیمه تمام زیادی داریم که اتمام آنها چه در بخش ریلی و چه جاده‌ای مهم است. کشور ما از جایگاه ژئوپلیتیک برخوردار است که سبب شده اتمام طرح‌های ریلی و جاده‌ای نیمه‌تمام برایمان حائز اهمیت باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با اعتبارات دولتی و بودجه‌ای امکان اتمام پروژه‌ها در زمانبندی مقرر وجود ندارد و در مجلس هم بارها این موضوع را اعلام کرده‌ام بنابراین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تبصره‌هایی پیش‌بینی کرده‌ایم که با استفاده از آنها، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در زمان مقرر به اتمام برسد.

قاسمی درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: ۴۰۰ هزار کامیون در جاده‌ها تردد دارند که بنا داریم ۱۶۰ هزار دستگاه را نوسازی کنیم. با مجلس هم برای تسریع در این نوسازی هماهنگ کرده‌ایم.

http://tejaratava.ir/?p=41589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.