• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1
با همت کارشناسان سازمان فاوای شهرداری تهران

سامانه‌ی کفایت اسناد و صدور گواهینامه‌ی تعیین فنی پیمانکاران رونمایی شد

  • کد خبر : 80154
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
سامانه‌ی کفایت اسناد و صدور گواهینامه‌ی تعیین فنی پیمانکاران رونمایی شد
دو سامانه‌ی کفایت اسناد و صدور گواهينامه‌ی تعيين فنی پيمانكاران در راستای پياده‌سازی نظام‌نامه‌های معاونت خدمات شهری ومحيط‌زيست، بیست‌ویکم اسفند‌، در مركز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران رونمایی شد.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این  جلسه که با حضور محمدعلی الفت‌پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، برگزار شد، پروژه‌ی کفایت اسناد و سامانه‌ی صدور گواهینامه‌ی تعیین فنی پیمانکاران رونمایی شد.
محمدعلی الفت‌پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، رونمایی از سامانه‌ی کفایت اسناد و صدور گواهینامه‌ی تعیین فنی پیمانکاران را اتفاق بسیار خوبی خواند که به افزایش شفافیت در عملکرد مدیریت شهری کمک می کند و در این‌باره افزود: این پروژه‌ها منجر به تسهیل امور شده و از این پس امور اداری در شهرداری تهران در زمان کمتری انجام می‌شود به‌طوری که کارهایی که بعضا گفته می‌شد تا سه ماه زمان ببرد، چند روزه، انجام می‌شود.
الفت‌پور با تاکید بر اینکه راه‌اندازی سامانه‌ی کفایت اسناد و صدور گواهینامه تعیین فنی پیمانکاران سرمنشاء شروع اتفاقات خوب در حوزه‌ی الکترونیکی‌سازی، هوشمندسازی و شفافیت در شهرداری تهران است، خاطرنشان کرد: امروز بخشی از فرآیند چندفازی در شهرداری تهران در حوزه‌های اقتصادی و مالی و معاونت خدمات شهری شهرداری  تهران را شاهد بودیم که طی آن صدور گواهینامه تعیین فنی پیمانکاران و پروژه کفایت اسناد به انجام رسید و این نخستین گام‌ از فرآیندی بزرگ است.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با بیان این‌که قول می دهیم فازهای بعدی  این پروژه‌ها به سرعت انجام شود، گفت: ارائه صورت‌وضعیت پیمانکاران به صورت الکترونیکی نیز  تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ عملیاتی می‌شود. 
سامانه‌ی جامع معاملات، کلیه‌ی فرآیندهای مرتبط با امور پیمان، از ثبت اولیه‌ی درخواست، تعیین برآورد و برگزاری تشریفات مزایده‌ها و مناقصه‌های شهرداری تا انعقاد قرارداد و فرآیندهای پس از آن را در خود جای داده است.
پروژه‌ی کفایت اسناد در راستای تکمیل فرآیندهای مورد نیاز سامانه‌ی شهری جامع معاملات، هم‌چون تعیین برآورد بر اساس احجام استاندارد رشته‌های حوزه‌ی خدمات شهری و تعیین شرایط خصوصی پیمان، طراحی و اجرا شده است.
همچنین رسیدگی به صورت وضعیت‌های قرادادهای حوزه‌ی خدمات شهری بر مبنای کفایت اسناد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا بدین‌تریب در صورت تائید، صورت وضعیت تائید و ثبت دفاتر صورت می‌گیرد.
در این برنامه سامانه‌ی صدور گواهینامه‌ی تعیین فنی پیمانکاران نیز رونمایی شد. بر اساس این سامانه، پیمانکارانی که قصد ارائه خدمات در حوزه‌ی معاونت خدمات شهری را دارند موظف هستند اطلاعات مورد نیاز همچون سابقه‌ی فعالیت و ارائه‌ی خدمات، بررسی اعضای هیات‌مدیره، وضعیت تجهیزات و سایر موارد را در سامانه ثبت کنند. در ادامه، اطلاعات وارده به این سامانه مورد بررسی قرار گرفته و با تائید صحت آن، سامانه طبق دستورالعمل‌ها اقدام به رتبه‌بندی شرکت‌های متقاضی می‌کند.
گفتنی است این سامانه به درگاه ملی مجوزها در دولت متصل است و امکان ثبت درخواست از طریق این درگاه برای پیمانکاران فراهم است و بدین‌ترتیب روند نظارتی با همکاری دولت پیگیری می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=80154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.