• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

سازمان بنادر توانست تحریم های دریایی را دور بزند

  • کد خبر : 34939
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
سازمان بنادر توانست تحریم های دریایی را دور بزند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریایی از تلاش این سازمان برای دور زدن و مقابله با تحریم ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل اسلامی امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه در دو سال اخیر شرایط کرونا و تحریم‌ها مهمترین مشکلات صنعت دریایی بود گفت: نقش حمل و نقل دریایی در اقتصاد کشورها نقش ۸۰ تا ۹۰ درصدی است. در سالهای گذشته همت مجموعه‌های دریایی کشور باعث شد لحظه‌ای مسیر رشد صنعت حمل و نقل دریایی کشور متوقف نشده و راه اقتصاد و تجارت کشور همیشه گشوده باقی بماند.
وی افزود: امیدواریم با رفع تحریم‌ها، شرایط اقتصاد کشور مطلوب‌تر شود. سازمان بنادر و دریانوردی در راستای کمک به فعالیت بخش دریایی کشور اقدامات گسترده ای انجام داد که بخشی از آن دور زدن تحریم‌ها، بخشی مقابله با تحریم‌ها و بخشی هم احقاق حقوق ایران در نهادهای بین المللی دریایی بوده است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در بحث کرونا شرایط برای دریانوردان سخت‌تر شد که با همت جمعی و رعایت پروتکل‌ها و رعایت شرایط کشتی‌ها، این بحران را پشت سر گذاشتیم. تِرند کاهش کرونا، شرایط را برای دریانوردان راحت تر کرده است. همه ۸۵ هزار دریانوردی که شرایط واکسیناسیون را داشته اند توانستند واکسن را دریافت کنند.
اسلامی افزود: در حالی که همه برنامه‌های حاکمیتی و اقدامات آموزشی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد حمله سایبری داشتیم اما نتوانست کار را سخت‌تر کند.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی قرار داشت و همه مدارک صادره مورد تأیید این سازمان قرار گرفت. ۵۰ هزار سند در ۶ ماهه ۱۴۰۰ در بخش‌های مختلف آموزشی صادر شد و در اختیار دریانوردان قرار گرفت تا بتوانند به کسب و کار ادامه دهند.
به گفته اسلامی ۱۱۰ نفر از دانش آموختگان صنایع دریایی برای کارآموزی به شرکت‌های کشتیرانی اعزام شدند.
وی خاطرنشان کرد: ۱۳.۵ میلیون جی تی ظرفیت حمل و نقل دریایی تجاری ما است.
به گفته اسلامی امسال شرایط خوبی در حوزه آلودگی دریایی نداشتیم و ۲۸ عملیات امداد و نجات آلودگی دریا را انجام دادیم.

http://tejaratava.ir/?p=34939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.