• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
3

ساخت پره‌های توربین‌های گازی ۲۵ مگاواتی توسط یک شرکت فناور

  • کد خبر : 18707
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
ساخت پره‌های توربین‌های گازی ۲۵ مگاواتی توسط یک شرکت فناور

تهران- تجارت آوا- یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پره‌های داغ ثابت و متحرک توربین‌های گازی ۲۵ مگاواتی به عنوان یکی از قطعات حساس صنایع نیروگاهی شد.

مشکلات ناشی از تحریم‌ها و نوسان‌های ارزی، صنایع نیروگاهی را برای واردات پره های داغ ثابت و متحرک توربین های گازی با مشکلاتی جدی مواجه کرد اما فعالان فناور یک شرکت دانش‌بنیان در کشورمان، با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و دانش فنی در حوزه ریخته‌گری پیشرفته و ساخت قطعات حساس توربین توانستند، ساخت پره‌های داغ ثابت و متحرک توربین‌های گازی ۲۵ مگاواتی را با موفقیت انجام دهند.

بی نیازی از واردات

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محمد شهابی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در توصیف بومی‌سازی فناوری و تولید قطعات و تجهیزات نیروگاهی گفت : با استفاده از متخصصان با تجربه و توانمند دانشگاهی، توانستیم پره‌های ثابت و متحرک توربین‌های ۲۵ مگاواتی گازی یک شرکت اروپایی را که به طور کامل وارداتی بود در داخل کشور تولید کنیم.

این فعال فناور، توانمندی در ریخته‌گری قطعات حساس توربین‌های گازی را یکی از توانمندی‌های این شرکت دانش بنیان دانست و گفت: پره‌ها جزو بخش های مهم توربین‌های گازی به شمار می‌روند و حرکت این توربین‌ها به ادامه فعالیت صنایع، مصرف‌کنندگان خانگی و تمام بخش‌های مرتبط با حوزه گاز می‌انجامد.

رفع نیاز صنایع نیروگاهی با تجهیزات ایران‌ساخت

شهابی ادامه داد: بالغ بر ۶۰ درصد صنایع و بخش‌ خانگی به حرکت این توربین‌ها وابسته است و خوشبختانه این قطعه که جزو انحصاری ترین قطعات شرکت مبدأ بود در ایران و توسط نیروی انسانی داخلی ساخته  شد.

این فعال عرصه دانش بنیان، با اشاره به جلوگیری از خروج ارز به واسطه تامین داخلی زنجیره اقلام توربین‌های گازی در داخل کشور گفت: اگر تولید ۱۰ قطعه از این پره ها در یک سال صورت بگیرد، به طور میانگین ۷ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی را شاهد خواهیم بود؛ ضمن آن‌که تعداد قابل توجهی شغل غیر مستقیم ایجاد شده و رونق صنایع وابسته داخلی را به همراه خواهد داشت.

وی به بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص و دانش‌آموخته در مسیر تولید اشاره کرد و افزود: حدود ۱۳۰ نفر دانش آموخته در حوزه های گوناگون در این شرکت دانش‌بنیان فعالیت دارند.

http://tejaratava.ir/?p=18707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.