• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

ساخت طولانی‌ترین زیپ‌لاین تهران با نمای دریاچه چیتگر | مکان این زیپ لاین کجاست؟

  • کد خبر : 58215
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
ساخت طولانی‌ترین زیپ‌لاین تهران با نمای دریاچه چیتگر | مکان این زیپ لاین کجاست؟
شهردار منطقه ۲۲ از احداث طولانی‌ترین زیپ‌لاین شهر تهران در این منطقه با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: این پروژه تفریحی در ارتفاعات شمالی منطقه و در بوستان جنگلی لتمال کن بزودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.


به گزارش تجارت آوا به نقل از همشهری آنلاین، وحیدرضا محمدی درباره جزئیات طولانی‌ترین زیپ‌لاین تهران در لتمان کن توضیح داد: بوستان لتمان کن یکی از جاذبه‌های گردشگری غرب تهران به حساب می‌آید که در دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز و شمال بزرگراه شهید خرازی قرار دارد و همه روزه و به‌خصوص در روزهای پایانی هفته مورد استقبال مراجعان و به ویژه  شهروندان تهرانی برای تفریح در این بوستان جنگلی و کوهستانی است.
محمدی ادامه داد: در این پروژه بازسازی و تکمیل و تجهیز فضای مسقف قدیمی و تبدیل آن به مجموعه پذیرایی و ساخت فضای پذیرایی مکمل و آلاچیق‌های جدید و مجهز برای بهره‌برداری در همه فصول سال در عرصه‌ای به مجموع مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در حال ساخت است.  
شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد: جانمایی این مجموعه در بهترین نقطه این بوستان و با چشم‌اندازی زیبا به دریاچه شهدای خلیج‌فارس انجام پذیرفته که احداث و راه اندازی آن در آینده‌ای نزدیک، سبب جذب گردشگران و افزایش سرانه‌های خدماتی ساکنان منطقه خواهد بود. لازم به‌ذکر است زیپ‌لاین در حال ساخت دارای حدود ۴۰۰ متر طول بوده که از این نظر و در میان سایر زیپ لاین‌های شهر تهران بی‌نظیر خواهد بود.   

زیپ‌لاین نوعی وسیله ترابری و تفریحی است که از قرقرهٔ معلق روی طنابی از جنس فولاد زنگ‌نزن تشکیل شده است و با بهره‌گیری از شیب و گرانش زمین، فرد یا محموله را از نقطه‌ای به نقطه‌ای در سطح پایین‌تر انتقال می‌دهد.

http://tejaratava.ir/?p=58215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.