• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

زمان اعلام نتایج «مزایده املاک» آبان ماه

  • کد خبر : 37976
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۴۷
زمان اعلام نتایج «مزایده املاک» آبان ماه

بانک مسکن زمان اعلام نتایج و بازگشایی پاکت‌های مربوط به اسناد مزایده ملکی مربوط به مقطع زمانی آبان ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، براساس زمانبندی تعیین شده در خصوص مراحل مختلف مربوط به برگزاری مزایده املاک مازاد بانک مسکن در مقطع زمانی آبان ۱۴۰۰، صبح فردا ، مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰، پاکت‌های حاوی پیشنهادات شرکت‌کنندگان در مزایده مذکور بازگشایی خواهد شد.

بنا بر اعلام بانک مسکن همچنین اسامی برندگان این مزایده در تاریخ ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

این اقدام در راستای هدف بانک مسکن به منظور واگذاری املاک مازاد و تملیکی بانک و سبک‌سازی دارایی‌های غیرمولد به نفع کسب منابع مالی برای افزایش توان تسهیلات دهی به متقاضیان صورت می‌گیرد. بانک مسکن همواره جزو دستگاه‌ها و بانک‌های پیشرو در حوزه واگذاری املاک تملیکی و مازاد خود به بازار مسکن بوده است.

املاک مازادی که در این مرحله از مزایده ملکی بانک مسکن به مزایده گذاشته شده است در استان های تهران ، گیلان ، سمنان ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. این املاک از طریق برگزاری مزایده عمومی و به صورت شرایط نقد و یا نقدو اقساط( به صورت ۴۰% نقدی و الباقی اقساط با نرخ سود ۱۸%) که اولویت با فروش نقدی است و از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به فروش می‌رسد.

براساس اطلاعیه بانک مسکن در این زمینه کلیه مراحل برگزاری مزایده از دریافت برگ شرایط مزایده تا ارائه پیشنهاد مزایده گران و بازگشایی پاکت ها و همچنین پرداخت تضمین شرکت در مزایده (ودیعه) از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ( ستاد ) صورت می‌گیرد. تاریخ بازگشایی پاکت های پیشنهادات ارائه شده از طریق سامانه ستاد در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۸/۲۴ ساعت۸:۰۰ صبح در محل تهران – خیابان نلسون ماندلا- خیابان ارمغان شرقی – ساختمان ادارات مرکزی بانک مسکن ـ طبقه هشتم ـ سالن کنفرانس است.

به گزارش هیبنا،‌ لازم به ذکر است، از طریق این واگذاری‌ها نه تنها عرضه به بازار مسکن افزایش می‌یابد که این امر منجر به کمک به تعدیل سطح عرضه و تقاضا املاک در جامعه می‌شود، بلکه ضمن سبک‌سازی دارایی‌های غیر مولد بانکی، توان مالی بانک‌ را برای افزایش مبالغ و حجم تسهیلات پرداختی به متقاضیان بالا می‌برد. بانک مسکن در هر سال به طور عمده در چندین مرحله اقدام به واگذاری املاک مازاد وتملیکی خود می‌کند و در پایان هر سال یکی از اولویت‌های تعیین شده در سرفصل برنامه‌های سال بعد بانک مسکن، تعیین ارقام و اهداف مربوط به واگذاری املاک مازاد و تملیکی است.

این اقدام در سال جاری به نحو ویژه‌ای در بانک مسکن دنبال می‌شود چرا که هم‌اکنون بانک مسکن بیشترین مسئولیت را در تامین مالی حوزه مسکن به خصوص با اجرای طرح مسکن سازی دولتی و هدف احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال بر عهده گرفته است. بانک مسکن هم‌اکنون و در اجرای سیاست ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال بیشترین سهم تسهیلات دهی را در میان سایر بانک‌ها به خود اختصاص داده است و آن طور که مدیرعامل این بانک اعلام کرده است این بانک آمادگی دارد در حوزه پرداخت تسهیلات، به سایر بانک‌ها نیز در این زمینه یاری رسانی کند.

بانک مسکن تنها بانک تخصصی در حوزه تامین مالی بخش مسکن در کشور است که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات پرداختی به حوزه مسکن اعم از تسهیلات خرید، فروش، جعاله و … از طریق این بانک به متقاضیان پرداخت می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=37976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.