• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
6

زلزله بم، نقطه عطف پیشرفت در مهندسی کشور

  • کد خبر : 9986
  • ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
زلزله بم، نقطه عطف پیشرفت در مهندسی کشور

تهران – تجارت آوا – معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از زلزله بم پیشرفت در مهندسی کشور حاصل شد، اما همچنان فاصله‌ای تا رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» در پاسخ به اینکه مجموعه سیاست ها و ضوابط تدوین شده و اقدامات اجرایی را برای ارتقای تاب‌آوری در برابر زلزله بعد از زلزله بم (۵ دیماه ۱۳۸۲) چگونه ارزیابی می کند؟ افزود: پس از زلزله بم، تمرکز ویژه‌ای در حوزه مهندسی در تدوین ضوابط و مقررات ویژه از جمله آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با اجرا انجام شد که این دستورالعمل‌ها برای ساختمان‌های جدید و ساختمان‌های موجود است.

وی افزود: زلزله سرپل ذهاب در سال ۹۷ که با همان قدرت و شدت رخ داد با میزان خسارات کمتری همراه بود که این اتفاق حاصل دو موضوع بود.

محمودزاده گفت: موضوع نخست دقت بیشتر و توجه به ضوابط و مقررات در ساخت و ساز و دیگری پیشرفت‌های مهندسی ساختمان است که در کشور ایجاد شده است، همچنین مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در نقاط شهری و مناطق روستایی انجام شده و تعداد دیگری از آنها در حال انجام است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: اگرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب در موضوع کلان همچنان راه باقی است،  اما در مجموع نسبت به حدود ۱۷ سال گذشته که زلزله بم رخ داد، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در مهندسی حاصل شده است.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه بم زمین‌لرزه‌ای با بزرگی ۶.۶ ریشتر بود که در ساعت ۵ و ۲۶ دقیقه بامداد روز جمعه ۵ دی ۱۳۸۲ به مدت ۱۲ ثانیه شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند.

http://tejaratava.ir/?p=9986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.