• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

رکوردهای چشمگیر درآمدهای بیمه ای و افزایش سرمایه «وسرمد»

  • کد خبر : 55388
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
رکوردهای چشمگیر درآمدهای بیمه ای و افزایش سرمایه «وسرمد»
بیمه سرمد در سال ۱۴۰۰ دستاوردها و رکوردهای چشمگیری را رقم زد که بیانگر نقش مدیریت کارآمد این شرکت با مدیرعاملی «یعقوب رشنوادی» است.

افزایش ۱۷ درصدی درآمدهای بیمه ای بیمه سرمد

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال، درآمد حق بیمه ناخالص بیمه سرمد با نماد «وسرمد» که از سهم های بنیادی و روبه رشد در بازار سرمایه است، در این سال بالغ بر یک هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان شد و در مقایسه با سال ۱۳۹۹، که یک هزار و ۵۲ میلیارد تومان بود، ۴۱ درصد افزایش داشت.

همچنین درآمدهای بیمه ای وسرمد، به رقم یک هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان رسید و در مقایسه با رقم یک هزار و ۸۲ میلیارد تومان سال ۱۳۹۹، به میزان ۱۷ درصد رشد داشته است.

حق بیمه خالص (سهم نگهداری) وسرمد در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یکهزار و ۱۹۷ میلیارد تومان بود که در مقایسه با  ۸۳۸ میلیارد تومان سال ۱۳۹۹، به میزان ۴۳ درصد رشد داشته است. سهم نگهداری مبلغی است که شرکت می تواند و مایل است از یک ریسک خاص و یا گروهی از ریسک هایی را که می پذیرد، به حساب خود نگهداری کند و شرکت های بیمه ای برای اینکه بتوانند به فعالیت بیمه گری خود ادامه دهند و بتوانند به تعهدات خود در قبال پوشش های پذیرفته شده و بیمه گذاران عمل کنند؛ باید برنامه های مشخصی برای مدیریت ریسک فعالیت های بیمه گری خود، داشته باشند.

* افزایش ۹۲ درصدی سرمایه ثبت شده بیمه سرمد

میزان سرمایه ثبتی بیمه سرمد در پایان سال ۱۴۰۰ به ۴۸۰ میلیادر تومان رسید و در مقایسه با سرمایه ثبت شده ۲۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹، به میزان ۹۲ درصد افغزایش داشته است.

شایان ذکر است که در مجمع فوق‌العاده بیمه سرمد در ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی به منظور حفظ توانگری مالی و افزایش ظرفیت قبولی ریسک این شرکت مورد موافقت و تایید سهامداران آن قرار گرفت. این افزایش سرمایه در مرحله اول از مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت، در ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ صورت گرفت و در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید.

البته در مجمع فوق ‌العاده شرکت، افزایش سرمایه از مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال به ۷۵۰ میلیارد تومان، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها (۲۳۰ میلیارد تومان)، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی (۲۵۰ میلیارد تومان) و سود انباشته (۲۰ میلیارد تومان)، در دو مرحله مورد موافقت صاحبان سهام قرار گرفت. هیات مدیره شرکت برای تحقق مرحله دوم افزایش سرمایه، پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی و ظرف مدت حداکثر دو سال از تاریخ برگزاری مجمع، نسبت به عملی کردن آن اقدام می نماید.

در مجموع می توان گفت با راهبردهای اعلامی توسط مدیرعامل بیمه سرمد در سال سال ۱۴۰۱ از آنجا امسال سال بسیار مهم و نقطه اتصال بین دو برنامه راهبردی سه ساله شرکت است، روند رو به رشد شبکه فروش، درآمدهای بیمه ای و افزایش سرمایه استمرار خواهد یافت.

http://tejaratava.ir/?p=55388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.