• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
سهام الدین بهرامی مدیرعامل گروه مات خبر داد:

رونمایی از پلتفرم دیتامات برای پایش عادات مخاطبین رسانه های تصویری و هدفمندی صنعت تبلیغات

  • کد خبر : 78806
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
رونمایی از پلتفرم دیتامات برای پایش عادات مخاطبین رسانه های تصویری و هدفمندی صنعت تبلیغات

به همت و تلاش متخصصین شرکت مات در حوزه تحقیقات مدیاپلنت و استراتژی پایش عادات مخاطبین رسانه های تصویری و هدفمندی صنعت تبلیغات از پلتفرم دیتامات رونمایی شد.

علیرضا ملاحتی – به گزارش تجارت آوا، سهام الدین بهرامی مدیرعامل گروه مات در نشست خبری با اشاره به موضوع فوق گفت: این پروژه تقریباً چند سالی است که به صورت جدی پایه ریزی شده و در راستای اهداف و استراتژی‌هایی بوده  که ما همواره سعی کردیم در سال‌هایی که در صنعت کامونیکیشن، ادورتایزینگ و آی سی تی در کشور فعالیت کردیم به  اندازه خودمان مفید باشیم و پلن هایی داشته باشیم که این صنعت حرکت رو به جلویی داشته باشد.

 وی ادامه داد: سالیان سال ما در حوزه تبلیغات کمپین‌هایی را دیدیم که طراحی شده و وقتی میخواست به سمت اجرا برود با برنامه ریزی رسانه و مدیا مواجه بودند. برنامه ریزی رسانه عموماً شرط آن همواره واجدها و بودجه‌ها بوده که باید برای رسانه هزینه می کردند و بنا به عادت و شاید نبود اطلاعات و ابزارهایی مانند آگاهی، تحلیل مخاطب، دیتای کامل از بازار، بودجه ها در سالهای گذشته همواره به صورت سنتی برنامه ریزی و اختصاص به کمپین های تبلیغاتی برای رساندن پیام تخصیص داده شده اند. بودجه هایی که بعضا به اندازه استطاعت مالی صاحبان برند بوده یا متوسط صنعت بوده و یا حتی تحت تاثیر قیمت رسانه بوده است، رسانه‌هایی که شاید بعضاً انحصاری نیز بوده اند.

مدیرعامل گروه مات افزود: در همه دنیا این معضل همواره وجود داشته که بودجه ها باید حتماً هدفمند و بهره‌ور باشند. ما با هدف هدفمندی بودجه های تبلیغاتی در رسانه و بهره‌وری آن با شاخص هایی که در رسانه مشخص است سعی کردیم اطلاعاتی را آماده کنیم که این دیتای پایه ریز برنامه ریزی رسانه باشد، به همین دلیل از دو سال پیش به صورت جد مدل های مختلف را بررسی کرده و سعی کردیم مدل هایی که در دنیا وجود دارد بومی سازی کنیم با توجه به توان، دانش و مهارتی که داشتیم در حوزه آی سی تی و کمک دوستانمان در شرکت هوداد که در حوزه های استراتژی و مدیاپلن داشتند همه اینا دست دست هم داد تا امروز این پلتفرم آماده بهره برداری شود.

بهرامی ادامه داد: تقریباً ۷ ماه است که در شرکت برای سرویس دادن به  مشتریان از این پلتفرم استفاده میکنیم و سعی داریم  که انشالله تا حد ممکن بودجه ای که مشتریان به ما می سپارند و ما امین آن و حتی شاید وکیل خرج کردن آن هستیم در حوزه مارکتینگ تا حد امکان بتوانیم  برای هر ریال آن برنامه‌ریزی و هدف داشته باشیم و بتوانیم بهره وری را بالا ببریم.  در حال حاضر می توانیم تظمین کنیم نسبت بودجه های  مساوی که تقسیم میشود به صورت سنتی و یا استفاده از این پلتفرم چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بهره‌وری ارتقا پیدا میکند و هدفمند تر میشود. در رسانه‌ شاخص‌هایی داریم برای اندازه گیری که همه دوستان به آن مسلط هستند ما با همان شاخص‌ها چندین کیس داریم و میتوانیم با شاخص‌های فرکانس، پوشش و تکرار با بودجه های مساوی ولی با  دیتای ولید قابل اتکا این بودجه ها را تا حد ۱۵ تا ۲۰ درصد ارتقا دهیم.

البته همچنان این موضوع هم در حال کاملتر شدن است. ما با استفاده از بستر فضای مجازی و  بستر دنیای دیجیتال قطعاً هزینه ها را حتی از شرکت های قدیمی که در دنیا ۶۰ الی ۷۰ سال سابقه کار دارند پایین تر آورده ایم. ما این بومی سازی را با همکاری  شرکت دانش بنیان هوداد  انجام  دادیم که متعلق به هلدینگ مات است و هلدینگ مات از سرمایه‌گذاران آن می باشد که بتوانیم زودتر فضای تجارت الکترونیک اپلیکیشن را طراحی و پیاده‌سازی کنیم و دسترسی، جمع‌آوری دیتا و آنالیز آن با سرعت بالاتر و دقت بالاتری انجام شود.

در ادامه این مراسم سرفرازیان مدیر استراتژیک شرکت مات با بیان اینکه پلتفرم دیتامات ۹۰ سال در دنیا اجرایی شده تاکید کرد: امروزما آن را در ایران با رویکرد جدید و با استفاده از فناوری‌های جدید طراحی و اجرایی کردیم.

وی گفت: در دنیای امروز همه شرکت‌های تبلیغاتی خریدهای رسانه‌ای خود را براساس معیار ABB انجام می‌دهند از این رو اگر مااطلاعات و دیتای مشخص نداشته باشیم در حوزه تبلیغات راه به جایی نمی‌بریم.

مدیر استراتژیک شرکت مات اظهار کرد: ما از دو سال پیش همه ابزارهای لازم را در جهت شناسایی مخاطبان مورد بررسی قرار دادیم وما به طور مستمر با افراد تماس گرفته و رفتار آنها را در حوزه تبلیغات مورد بررسی قرار دادیم.

سرفرازیان با اشاره به اینکه هر شهری که دیتای آن در پلتفرم دیتامات است از نظر بررسی اطلاعات مورد بررسی دقیق قرار گرفته است افزود: دیتا و اطلاعات دقیق به ما سرعت می‌دهد تا در جهت پیشبرد اهدافمان به بهترین شکل ممکن وارد عمل شویم.

در این مراسم اسماعیل پیونی مدیرعامل شرکت پیشگامان هوداد اظهار کرد: شرکت مات اولین هلدینگی است که با یک پایه دیتایی در حوزه تبلیغات وارد عمل شده است و پلتفرم دیتامات بر این اساس طراحی شده است.

وی تصریح کرد: در این پلتفرم ما قرار است عملکرد تبلیغات در حوزه‌های مختلف به خصوص تلویزیون و حوزه محیطی را مورد بررسی قراردهیم تا برندها بر این اساس مسیر راه خود طراحی و بررسی کنند.

پیونی تاکید کرد: با استفاده از این پلتفرم می توان محتوی مناسب در زمان مناسب و در برنامه مناسب به مخاطب داده شود.

http://tejaratava.ir/?p=78806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.