• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
طلوع خورشید پیشرفت فارس از لامرد

رونمایی از قرارداد احداث دو طرح پتروشیمی عظیم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

  • کد خبر : 76992
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
رونمایی از قرارداد احداث دو طرح پتروشیمی عظیم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد
در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی و در راستای افق نهایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، از انعقاد قرارداد احداث دو طرح پتروشیمی عظیم جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد رونمایی شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تولید سالانه ۵ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در افق نهایی این منطقه در نظر گرفته شده است. به همین منظور ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این کانون صنعتی برای احداث مراکز پتروشیمی اختصاص یافته است.
با رایزنی‌های اثربخش مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، دو طرح پتروشیمی عظیم یعنی سرمایه گذاری سیکلو و پتروشیمی نگین الماس با حجم سرمایه‌گذاری ۳۷ هزار میلیارد به صورت ریالی و ۱۸۰ میلیون دلار به صورت ارزی تحول بزرگی در حوزه صنعت و اقتصاد منطقه در جهت منافع ملی ایجاد خواهد شد.
با استقرار این صنایع پتروشیمی ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت در این صنایع خواهند شد.
نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی لامرد به میادین گازی و بندر پارس عسلویه و نیز بندر پارسیان در استان هرمزگان مزیت ارزشمندی برای منطقه ویژه اقتصادی لامرد و فعالین صنعت پتروشیمی است.

http://tejaratava.ir/?p=76992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.