• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

رونمایی از سامانه آماری صنعت بیمه

  • کد خبر : 13732
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
رونمایی از سامانه آماری صنعت بیمه

همزمان با دهه مبارک فجر از سامانه آماری صنعت بیمه (ساب) با بیش از ۴۸۰۰۰ داده رونمایی شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، به منظور سهولت دسترسی محققین به آمار و داده‌های صنعت بیمه، سامانه آماری صنعت بیمه(ساب) با بیش از ۴۸۰۰۰ داده توسط پژوهشکده بیمه طراحی و همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور رییس کل بیمه مرکزی رونمایی شد.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سال هاست که مبادرت به جمع آوری و انتشار داد‌ه های بیمه‌ای کشور در قالب سالنامه های آماری و اخیراً سنهاب می‌نماید.  اما ضرورت داشت دسترسی الکترونیک به این اطلاعات در قالب پایگاه و بانک داده و به دو صورت سری زمانی و پانل ، به سهولت و با دسترسی سفارشی برای متقاضیان فراهم باشد. بر این اساس پژوهشکده بیمه طراحی و اجرای دو سامانه بانک داده شامل سامانه آمارصنعت بیمه و پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه  را در دستور کار خود قرار داد.
سامانه آمارصنعت بیمه  شامل اطلاعات آفلاین سری زمانی و پانل داده‌های بیمه‌ای بر حسب استان، رشته و شرکت براساس داده‌های حسابرسی شده منتشره در سالنامه آماری بیمه مرکزی است.  این سامانه با سطح دسترسی آزاد و رایگان در قالب خروجی‌های اکسل و داشبورد طراحی شده است که از امروز توسط کارشناسان، پژوهشگران و دانشجویان از طریق لینک http://isp.irc.ac.ir قابل استفاده است.
همچنین پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه با قابلیت استخراج و انتشار آنلاین داده‌های موجود در سامانه سنهاب در قالب‌ها و دسترسی‌های از قبل تعریف شده متناسب با نیازهای پژوهشی بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه است که در خرداد سال ۱۴۰۰ رونمایی خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=13732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.