• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

«رونق تعاون»، محصول اعتباری بانک توسعه تعاون ویژه تعاونگران

  • کد خبر : 62381
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
«رونق تعاون»، محصول اعتباری بانک توسعه تعاون ویژه تعاونگران

«رونق تعاون» به عنوان یکی از خدمات و محصولات اعتباری ویژه تعاونگران در شبکه شعب بانک توسعه تعاون در سراسر کشور ارائه می‌گردد.

«طرح رونق تعاون» با هدف حمایت از گسترش و تقویت بخش تعاون و تعاونگران و نیز رونق بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی تولیدی و غیرتولیدی تعاون از طریق پرداخت تسهیلات اعتباری به جامعه هدف برای سه گروه تعاونی‌های تولیدی، تعاونی‌های غیرتولیدی و اعضاء و مشتریان تعاونی‌های مصرفی و تولیدی طراحی و اجرایی شده است.
این طرح طی دو سال اخیر در بانک به اجرا درآمده است و در دوره کنونی نیز نسخه‌ای با رویکرد ایجاد انگیزه در میان تعاونگران و با افزایش جذابیت‌های طرح به شبکه شعب بانک ابلاغ گردیده است.
اولین گروه مد نظر طرح، تعاونی‌های تولیدی هستند که این تعاونی‌ها متناسب با گردش مالی نزد بانک توسعه تعاون از اولویت برخورداری از تسهیلاتی با نرخ ۱۰ تا ۱۴ درصد بهره مند می‌گردند. دوره بازپرداخت برای تسهیلات مذکور حداکثر ۴۸ ماه با فاصله اقساط ماهیانه است.
دومین گروه مورد نظر طرح، تعاونی‌های غیرتولیدی هستند که شامل تعاونی‌های مصرفی و سایر تعاونی‌ها می‌باشند، تسهیلات پرداختی به این تعاونی‌ها نیز بسته به نوع تسهیلات قابل بازپرداخت در مدت ۱۲ تا ۴۸ ماه درنظرگرفته شده است و متقاضیان می‌توانند برحسب گردش مالی ایجاد شده از تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد تا ۱۶ درصد بهره مند گردند. متقاضیان می‌توانند براساس نیاز و توانایی مالی خود یکی از گزینه‌های پیشنهادی طرح را انتخاب و تسهیلات خود را در قالب عقود مشارکتی مضاربه یا مبادله‌ای مرابحه دریافت نمایند.
سومین گروه برخوردار از طرح رونق تعاون، اعضاء و مشتریان تعاونی‌های مصرف و تولید می‌باشند.
تعاونی‌های مصرف و تولید به منظور افزایش قدرت خرید اعضاء و مشتریان می‌توانند متناسب با گردش مالی نزد بانک توسعه تعاون نسبت به معرفی مشتریان و اعضای خود به بانک، جهت دریافت کارت اعتباری خرید کالا و خدمات از تعاونی یا محل‌های مورد تأیید تعاونی اقدام کنند. دوره بازپرداخت این نوع تسهیلات بین ۱۲ الی ۶۰ ماه متغیر است و نرخ سود آن ۱۷ درصد در نظرگرفته شده است.

http://tejaratava.ir/?p=62381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.