• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1
یادداشت علیرضا ملاحتی خبرنگار

رونق اقتصاد و تجارت با افزایش ارتباطات بین‌المللی

  • کد خبر : 81756
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
رونق اقتصاد و تجارت با افزایش ارتباطات بین‌المللی
بهبود ارتباطات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی به عنوان دو کشور مهم تاثیرگذار در جنوب غرب قاره آسیا و جهان نوید رونق اقتصاد و تجارت این دو کشور را می دهد.


علیرضا ملاحتی – دهکده جهانی به معنای آن است که جهان بسیار کوچکتر و در هم تنیده تر از دهه های گذشته شده و توسعه ارتباطات بین‌المللی تأثیر مستقیم و بسزایی در توسعه هر کشور دارد.

بنابراین احیای ارتباطات قطع شده و افزایش دوستان بین المللی در این برهه از زمان برای رشد کشور بسیار حیاتی بوده که خوشبختانه مسئولین توجه ویژه ای به این موضوع کردند، از طرفی عزم جهانی و نقش مهم کشور چین نیز بسیار مهم بوده که این فرصت را فراهم نموده است.

باید اضافه نمود، ارتباط جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی زمینه‌ساز افزایش ارتباط با دیگر کشورهای عربی را نیز تسهیل می‌کند و می‌توان از این فرصت منافع مشترکی را محقق کرد که به سود ایران و کشورهای منطقه خواهد بود.

این همگرایی می‌تواند قدرت چانه‌زنی در همه زمینه ها را با کشورهای دور فراهم کند و می تواند چهره کشورهای آسیای جنوب غربی را تغییر بسزایی دهد، با عزم مسئولین برای افزایش دوستان و کاهش دشمنان بین المللی حتماً نتایج بسیار خوبی عاید کشور و مردم خواهد شد. همچنین موضوع امید به آینده را نزد همه ایرانیان افزایش خواهد داد. البته امیدواریم که این روند با سرعت بیشتر و گستره پهناور تری ادامه داشته باشد.

و به زودی شاهد گشایش های اقتصادی، تجاری و پولی فراوانی در ارتباطات بین‌المللی باشیم و همین موضوع می تواند موجب بی اثر شدن تحریم های ظالمانه بر علیه جمهوری اسلامی ایران گردد.

http://tejaratava.ir/?p=81756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.