• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

روابط عمومی فجر انرژی ۱۰۳ اقدام را اجرایی کرد/ نگاهی به عملکرد روابط عمومی فجر در سالی که گذشت

  • کد خبر : 86105
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۲۴
روابط عمومی فجر انرژی ۱۰۳ اقدام را اجرایی کرد/ نگاهی به عملکرد روابط عمومی فجر در سالی که گذشت
روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس با برنامه ریزی مدون در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۳ اقدام سازمان یافته در حوزه های مختلف ارتباطات با مخاطبان را اجرا کرده که در این زمینه بیش از ۸۷٫۸ درصد از برنامه های خود را محقق شده است.

روابط عمومی کارکرد ارتباط هر سازمان با ذی نفعان و زبان گویای سازمان ها است؛ روابط عمومی در اصل مجموعه‌ای از اقدامات حساب ‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباطات مؤثر و هدفمند با گروه‌های درون و بیرون سازمان، انجام می‌دهد.
روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ و مطابق با چشم انداز و اهداف این شرکت و در قالب برنامه جامع سالانه که هر ساله بازنگری و تعیین بودجه می شود، ۱۰۳ اقدام سازمان یافته در حوزه های مختلف ارتباطات با مخاطبان اجرا کرده است که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، موفق شد ۸۷٫۸ درصد از برنامه های مدون خود را اجرا کند.
این واحد در سال گذشته فعالیت هایی تعریف شده در حوزه تولید محتوای رسانه ای، تهیه و تنظیم اخبار، انتشارات، آگهی ها، مسئولیت اجتماعی و… انجام داده است. روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس با تولید بیش از ۳۸ محتوای تصویری و تهیه و تنظیم بیش از ۴۴ خبر در تولید محتوای رسانه ای ثبت کرده است. همچنین این واحد ۶۷۵۰ قاب به یاد ماندنی گوناگون از نقاط مختلف شرکت خود ثبت کرده و چند ده طرح گرافیکی هنری را طراحی کرده است.
روابط عمومی فجر بیش از ۶۵۰ پیام در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر کرده که این پیام ها بیش از ۱۵۰ هزار بازدید داشته است. همچنین این واحد زمینه حضور واحد های مختلف این شرکت در ۱۲ نمایشگاه مختلف برای بررسی زمینه های مختلف حمایت از ساخت داخل، بازاریابی و کشف بازار های جدید و توسعه همکاری بوده است.
بامداد، نشریه داخلی شرکت فجر انرژی خلیج فارس که نامش مانند روزتاب مترادف نام فجر است، توسط روابط عمومی فجر انرژی تهیه و منتشر می شود؛ این نشریه هشتمین سال خود را سپری کرده و پیش از این در جشنواره روابط عمومی جایزه برتر انتشارات را کسب کرده بود. نشریه بامداد در سال گذشته ۳ شماره منتشر کرده و تا کنون ۳۰ شماره از این ویژه نامه به صورت الکترونیکی و چاپی به دست مخاطبین رسیده است.
این بخشی از فعالیت های واحد روابط عمومی شرکت فجر انرژی در حوزه ارتباطات برون سازمان است؛ این واحد در کنار این فعالیت ها در حوزه ارتباطات درون سازمانی نیز فعال بوده بطوری که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۳۴۶ پیام اعم از اطلاع رسانی اخبار داخلی شرکت، پیام تبریک به همکاران، پویش شکرداشته ها، طرح یک دقیقه مطالعه، برگزاری مسابقات متعدد و تصاویر در حال کار همکاران در شبکه داخلی این شرکت(روزتاب) منتشر شده که در مجموع این محتواها بیش از ۲۷۳ هزار بازدید در درون سازمان داشته است.
روابط عمومی شرکت فجر همچنین به منظور ثبت و انتقال تجارب مدیران سازمان و همچنین ثبت دستاوردها و موفقیتها، کتاب جامع فجر را با کمک یک موسسه فرهنگی تهیه و تدوین کرده است. در این کتاب علاوه بر وقایع نگاری و ثبت تجربه های مدیران فعلی و قبلی سازمان، چگونگی احداث و تاسیس فجر نیز برای انتقال به نسل های آینده این شرکت ذکر شده است.
روابط عمومی این شرکت با راه اندازی پویش شکر داشته ها در قالب فیلم کوتاه، نماهنگ، موشن گرافی و… به دنبال ترویج فرهنگ سازنده و مثبت اندیشی در ذهنیت کارکنان است. این واحد به بیش از ۷۵۰ مراجعه کننده حضوری پاسخ داده و بیش از ۷۶۰۰ تماس تلفنی دریافت کرده است.
از سوی دیگر از وظایف روابط عمومی مدیریت سمعی و بصری، آرشیو و مستند سازی(عکس، فیلم، صدا و…) است. روابط عمومی فجر انرژی در این زمینه با تهیه نرم افزار آرشیو و سرور(Server) آنلاین، گام مهمی در آرشیو و مستند سازی برداشته است. با اتصال این نرم افزار و سرور آنلاین بدون نیاز به سخت افزار حافظه ای می توان تمام محتواهای صوتی و تصویری را ذخیره و دسته بندی کرد.
یکی دیگر از برنامه های مهم و تاثیر گذار روابط عمومی فجر انرژی با همراهی مدیران شرکت، طرح “فجرانه” است. در این طرح بنا بر ماهیت واحد های مختلف و متناسب با مناسبت های ملی و بعضاً جهانی در نظر گرفته شده، تیمی متشکل از مدیریت ارشد سازمان، روابط عمومی و منابع انسانی به واحد هدف سر زده و ضمن گفت وگو، هدایایی را تقدیم آنها میکند. جنس هدایا، یک یادگاری با در نظر گرفتن جنبه هویتی سازمان، مسئولیت اجتماعی، محیط زیستی و سایر جنبه های مسئولانه مدنظرتهیه می شود.
روابط عمومی فجر انرژی در سال ۱۴۰۱ نیز برای یازدهمین بار پایش عملکرد خود در ارتباط با جامعه در سال ۱۴۰۰ نظرسنجی را برگزار کرده است. در نظر سنجی عملکرد سال ۱۴۰۰ هدف رضایتمندی همانند سال های گذشته ۸۰ در نظر گرفته شده است که پس از انجام نظرسنجی میزان رضایت کلی ۷۸٫۱۹ درصد بدست آمده است؛ این میزان سال گذشته ۷۹٫۶۲ درصد بوده است.(مشروح خبر یازدهمین نظرسنجی)
فرهنگ سازمانی و بسط هویت سازمانی از دیگر فعالیت های مهم شرکت فجر انرژی بوده که روابط عمومی در این بخش همکاری با دیگر بخش ها داشته است؛ این واحد در این زمینه اقداماتی در جهت نمودهای بصری و سایر اجزای هویتی شرکت انجام داده است.
همچنین این واحد در یک کار تیمی در قالب شورای فرهنگی شرکت، تعریف و پیاده سازی فرهنگ سازمانی مطلوب را به پیش برده است. هدف از این پروژه که با محوریت مدیران عالی سازمان پیش میرود، بهبود فرهنگ سازمانی موجود و حرکت به سوی فرهنگ سازمانی مطلوب شرکت است.

http://tejaratava.ir/?p=86105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.