• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

رشد چشم گیر تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به بخش های مختلف اقتصادی

  • کد خبر : 59927
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
رشد چشم گیر تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به بخش های مختلف اقتصادی

بانک توسعه تعاون در سال گذشته بیش از ۲۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت کرده است که نشان از افزایش بیش از ۲۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ دارد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، بررسی آمارها نشان می دهد که بخش صنعت و معدن در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد تسهیلات اعطایی بانک توسعه تعاون را دریافت کرده است.
میزان تسهیلات دریافتی بخش صنعت و معدن در سال گذشته به ۱۴۴ هزار میلیارد ریال رسید.بررسی تسهیلات پرداختی در حوزه صنعت و معدن نشان می دهد که این میزان تسهیلات در مقایسه با سال ۱۳۹۵ از رشد ۸۰۰ درصدی برخوردار شده است.
مرور آمارهای بانک توسعه تعاون طی سال های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ نشان می دهد که در حوزه خدمات، میزان تسهیلات پرداختی از رشد ۳۰۰ درصدی برخوردار بوده است.در سال ۱۴۰۰ میزان تسهیلات پرداختی به بخش تعاون به ۴۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.
بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش های مولد نیز از تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون بی بهره نبوده است. سال گذشته حدود ۳۴ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است.
بخش بازرگانی و مسکن و ساختمان نیز به ترتیب ۲۸ و ۱۴ هزار میلیارد ریال از تسهیلات بانک توسعه تعاون استفاده کرده اند.
بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک توسعه ای، تسهیلات متنوعی در راستای تقویت گروه های حمایتی و توسعه منطقه ای پرداخت کرده است.
در حوزه نهاد های حمایتی همچون کمیته امداد،سازمان بهزیستی،بنیاد شهید و مشاغل خانگی بانک توسعه تعاون تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل پایدار روستایی و عشایری بیش از ۵۴ هزار شغل با ثبات ایجاد کرده است.
تسهیلات بانک توسعه تعاون برای ازدواج طی سال های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ نیز به ۱۸ هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.
در روزهای ابتدایی سال ۱۳۹۸ و با بروز سیل مشکلات زیادی برای هموطنان ایجاد شد. بانک توسعه تعاون برای یاری مردم اقدام به پرداخت تسهیلات کرد تا اندکی از آلام سیل زدگان بکاهد.
میزان تسهیلات پرداختی به هموطنان سیل زده طی سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به بیش از چهار هزار میلیارد ریال رسید.
در موضوع خرید تضمینی گندم نیز بانک توسعه تعاون حضوری فعال داشت،میزان منابع پرداختی طی سال های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.
بانک توسعه تعاون در سال جاری نیز برنامه ریزی کرده است که میزان تسهیلات پرداختی به ۲۸۵ هزار میلیارد ریال برسد.

http://tejaratava.ir/?p=59927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.